سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
دلار صعودی و طلای نزولی
20 تیر 1401 - 13:28
شناسه : 30105
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بهای هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش، به یک هزار و 71 دلار و ۵۰ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش به یک هزار و ۷۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۰۶ درصد کاهش، یک هزار و ۷۴۲ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح خود در حدود ۲۰ سال گذشته رسید و خریداران خارجی را از طلا دور نگه داشت.

مت سیمپسون تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، اظهار داشت: در حالی که قیمت طلا زیر یک هزار و ۷۵۳ دلار به ازای هر اونس باقی می‌ماند، به نظر می‌رسد که به سمت یک هزار و ۷۲۰ دلار حرکت می‌کند. اگرچه با توجه به روند نزولی کلی، مقداری حمایت در حدود یک هزار و ۷۳۰ دلار وجود دارد، هر صعودی در بهترین حالت احتمالا یک اصلاح است.

طلا در روز جمعه چهارمین افت هفتگی متوالی را ثبت کرد که چند جلسه قبل به پایین‌ترین حد خود از اواخر ماه سپتامبر رسیده بود؛ زیرا تحت تاثیر صعود دلار و شرط‌‌بندی برای افزایش شدید نرخ بهره که پس از داده‌های شغلی در ایالات‌ متحده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: که طلا حرکت بزرگی به پایین‌تر داشته است و به نقطه‌ای می‌رسد که بازار نیاز به توقف دارد و این همان چیزی است که در حال حاضر بر روند حرکت طلا می‌بینیم. در همین راستا نیز، رافائل بوستیک رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا، بیان کرد: از افزایش سه‌چهارم درصدی دیگر نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری بعدی فدرال رزرو در اواخر این ماه کاملا حمایت می‌کند.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده نزدیک به بالاترین سطح یک هفته گذشته جلسه قبل ثابت ماند و بر طلا تاثیر گذاشت. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۲۳ سنت رسید و پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۸۸۶ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد. پالادیم پس از حدود ۱۰ درصد افزایش در روز جمعه با ۳ درصد کاهش به دو هزار و ۱۱۶ دلار و ۸۹ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.