جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
دلار مانعی برای افزایش قیمت طلا
29 تیر 1400 - 13:39
شناسه : 15340
براساس گزارش‌های منتشر شده قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه 29 تیرماه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به افزایش بی وقفه موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا افزایش یافت اما در این بین دلار با سرعت رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۷ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۶ سنت نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت طی یک هفته اخیر محسوب می‌شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در یک هزار و ۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

به گفته استفن اینس از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، بازار طلا از بازده فوق‌العاده پایین حمایت یافته است. اما طلا با دلار برای تقاضا در حال رقابت است. بنابراین روند صعودی محدودی در کوتاه مدت خواهد داشت.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی تبدیل می‌شود، با این حال رشد ارزش دلار آمریکا جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار فلز ارزشمند را محدود کرده است. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد خود طی سه ماه و نیم گذشته ایستاد. البته در این بین دلار قوی‌تر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا هفته جاری با یکدیگر دیدار می‌کنند و به دنبال ترسیم مسیر سیاست پولی جدیدی در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از موج سوم شیوع ویروس کرونا هستند.

به گفته اینس نوع دلتای ویروس کرونا ممکن است باعث شود بانک‌های مرکزی همچنان موافق سیاست‌های پولی انبساطی بمانند. لذا انگلیس به صورت آزمایشی اقتصاد خود را می گشاید که ممکن است به رشد انفجاری آمار ابتلا منجر شود. بنابراین داشتن طلا در این وضعیت ایده بدی نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در دو هزار و ۵۹۳ دلار و ۹۵ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، یک هزار و ۷۷ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.