جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
دنبال تکمیل زنجیره فولاد کردستان هستم
25 آذر 1399 - 6:14
شناسه : 3346
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده دنبال تکمیل زنجیره فولاد کردستان هستم و هدفم ایجاد اختلاف و بازپس‌‌گیری این پروژه از قروه نیست.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، علیرضا زندیان در گفت وگویی در بیجار به نتیجه سؤال خود از وزیر صمت درباره تخلفات و جانمایی زنجیره فولاد کردستان اظهار داشت: بنده دنبال تکمیل این پروژه هستم و هدفم ایجاد اختلاف و بازپس گیری بخشی از این پروژه از شهرستان قروه نیست.
وی با بیان اینکه مردمان شهرستان قروه نیز همانند بیجار دنبال این پروژه و ایجاد اشتغال زایی هستند، گفت: بر خلاف برخی اظهارات، هدفم پیگیری تکمیل زنجیره فولاد در بیجار و توسعه کردستان است.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سؤالم از وزیر صمت این بوده که با توجه به ظرفیت های اقتصادی در زمینه آب تلوار و دسترسی به کوتاه ترین مسیر شبکه ریلی تبریز و تصویب راه آهن بیجار ـ زنجان و اتصال به قروه و وجود زیرساخت ها و ۷۰ درصد معادن کردستان در بیجار؛ چرا باید پروژه در دو شهرستان اجرا شود؟
انتقاد نماینده مجلس از جانمایی پروژه “زنجیره فولاد” استان کردستان/ سرنوشت پروژه با گذشت ۵سال همچنان مبهم استوزیر صمت درباره جانمایی و تخلفات پروژه زنجیره فولاد کردستان توضیح دهد.
وی افزود: شهرستان بیجار زیرساخت‌های لازم همچون معادن، خاک آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی برای اجرای زنجیره فولاد بیجار را داشته و باید این پروژه در این شهرستان تکمیل شود.
زندیان از نماینده قروه و کارشناسان مربوطه دعوت کرد که برای تسریع در اجرای پروژه زنجیره فولاد استان کردستان همکاری لازم داشته باشند و یقیناً در جلسات بعدی نیز از آنان دعوت به عمل می‌آید.
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در احقاق حق مردم نجیب حوزه انتخابیه ذره ای کوتاه نخواهم آمد، اظهار کرد: برای احقاق حق مردم استان و حوزه انتخابیه ام هیچ گونه کوتاهی نخواهم داشت و با تمام تلاش در چارچوب قانون پیگیر مطالبات به حق مردم خواهم بود.
گفتنی است؛ سابقه طرح احداث زنجیره فولاد در استان، مربوط به سفر استانی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به کردستان در خردادماه سال ۹۴ بوده که مقرر شد، زنجیره فولاد با ظرفیت های ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره، ۲٫۵ میلیون تن گندله، ۱٫۶ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱٫۵ میلیون تن ذوب و ریخته گری به منظور تولید ۱٫۵ تن ورق سیاه؛ نورد گرم فولادی در کردستان اجرایی و هزاران اشتغال زایی ایجاد شود که پس از مصوبات و انجام فرایند اولیه، شریعتمداری وزیر وقت صمت در اقدامی قابل تأمل و سؤال برانگیز احداث ۲ واحد آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی به طور جداگانه در شهرستان های بیجار و قروه را صادر کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.