سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دورنمای افزایش صادرات در ذوب‌ آهن اصفهان
12 مرداد 1401 - 22:30
شناسه : 30917
معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با اشاره به برنامه این شرکت برای صادرات محصولات با ارزش‌ افزوده بیشتر، گفت: با توجه به نیازهای ارزی شرکت ذوب‌ آهن، امیدوار هستیم در سال جاری ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات ، مهرداد تولائیان، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به شکسته شدن هدف صادراتی ذوب‌‌آهن، بیان کرد: در نظر داریم محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر صادر کنیم اما این شرایط بستگی به تقاضای مشتریان و بازار دارد.

وی افزود: نیاز ارزی سالانه ذوب‌‌آهن، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار است که امیدوار هستیم در سال جاری، ۶۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان با بیان اینکه سال گذشته تقریبا ۶۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای این شرکت محقق شد، عنوان کرد: در این شرایط و در وهله نخست، نیازهای ارزی شرکت ذوب‌آهن و در وهله دوم، مازاد آن به خود شرکت بازمی‌گردد.   

تولائیان با بیان اینکه برای صادرات به اروپا، داشتن استانداردهای مختلف این منطقه لازم است، تصریح کرد: هدف ما برای صادرات میلگرد، آلمان است که برای ورود میلگرد به این کشور، اقداماتی صورت گرفته که اصلی‌ترین اقدام، داشتن استاندارد «HOMOLOGATION» است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ذوب‌ آهن گواهینامه این استاندارد را دریافت کرد و ممیزی آن انجام شد، اذعان کرد: با توجه به بحران‌های منطقه و دامپینگ فولاد توسط روسیه ، شرکت ذوب‌‌آهن تمرکز خود را در کشورهای اروپایی گذاشته است تا علاوه بر برطرف کردن نیازهای آن‌ها در فضای رقابتی مناسب، محصولات خود را صادر کند.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌آهن اصفهان از حجم محصول صادراتی شرکت ذوب‌ آهن به شرق اروپا، خبر داد و گفت: ذوب‌ آهن مجوز صادرات میلگرد به آلمان را به‌ تازگی دریافت کرده و تاییدیه آن، از این کشور برای شرکت ذوب‌ آهن ارسال شده است.

وی در پایان به تاثیر تحریم‌ها در صادرات شرکت ذوب‌آهن، اشاره کرد و یادآور شد : به طور مشخص تحریم‌ها اثرگذار است و محصولی را که در فضای تحریم ۶۰۰ دلار می‌فروشیم، ناچار به فروش آن با قیمتی پایین‌تر هستیم.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.