جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با شهردار اهواز
06 خرداد 1400 - 9:23
شناسه : 12922
روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سال 1400، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با ابراهیم نوشادی شهردار اهواز دیدار و در خصوص فعالیت‌های شرکت به گفتگو پرداختند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن تبریک انتخاب نوشادی به سمت شهردار اهواز، اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان با تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد، علاوه بر کسب رتبه دوم در کشور، نقش راهبردی در تولید فولاد کشور ایفا می‌کند. در گروه فولاد خوزستان ۱۳ هزار نفر به طور مستقیم و یکصد هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی افزود: نسبت به وضعیتی که طرح‌‌های توسعه کشور و فولاد خوزستان دارد، میزان تولید کنونی فولاد در استان، شرایطی نگران‌کننده‌ را تجربه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، گفت: در گذشته ۲۵ درصد ظرفیت تولید فولاد کشور در اختیار فولاد خوزستان بود اما اکنون این رقم به ۱۰ درصد رسیده است. ، افقی که مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۴ برای صنعت فولاد کشور تعیین کرده‌اند، دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن و کسب رتبه اول تولید فولاد در منطقه است؛ لذا با توجه به پیش‌بینی سهم ۲۵ درصدی استان خوزستان از تولید فولاد کشور، لازم است که در سال ۱۴۰۴ به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن دست پیدا کنیم. این در حالی است که تنها با در نظر گرفتن طرح‎‎‌‌های توسعه استانی،‎‌ تولید کل استان به ۶ میلیون تن خواهد رسید.

ابراهیمی بیان کرد: به دلیل اینکه استان خوزستان به آب‌های آزاد، منابع انرژی، حمل‌و‌نقل آسان و سرمایه‌های انسانی دسترسی دارد، بهترین بستر برای تولید فولاد کشور به شمار می‌آید. لیکن همکاری و یاری سایر دستگاه‌های استان از جمله شهرداری اهواز با این شرکت، می‌تواند در دستیابی تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ موثر واقع شود.

وی ادامه داد: به ازای ایجاد هر یک شغل در صنعت فولاد، ۲۳ شغل غیرمستقیم در کنار آن به وجود خواهد آمد. علاوه بر این، نگاه سهامدار عمده به شرکت فولاد خوزستان نیز یک سرمایه‌‍‌گذاری بلندمدت است. بنابراین انتظار داریم که در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به این صنعت کمك شایان توجهی شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان مهم‌ترین چالش پیش ‌روی صنعت فولاد را کاهش بارندگی‌ و افزایش مصرف برق دانست و عنوان کرد: نوسانات برق و کاهش بارندگی در استان، ضمن افت تولید، آسیب‌های سنگینی به این صنعت وارد می‌کند. با این حال در سال گذشته با وجود محدودیت‌های برق به رکورد تولید برنامه‌ریزی شده دست پیدا کردیم و امیدواریم تا پایان سال علی‌رغم وجود چالش‌های بسیار، به تناژ مورد نظر دست یابیم.

ابراهیمی اذعان داشت: مجموعه فولاد خوزستان با همه‌ توان خود در راستای خدمات‌رسانی به مردم پای کار است. لذا یکی از راه‌های خدمت‌رسانی، همکاری مشترک و پایاپای با شهرداری است که این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.

فولاد خوزستان افتخاری بزرگ برای استان

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت فولاد خوزستان، گفت: فولاد خوزستان از نظر صنعت و حضور موفق در عرصه‌ ورزشی، همواره مایه افتخار خوزستان بوده است. ذهن توسعه‌مند در نگاه مدیران استان برای مردم هم قابل تحسین است و می‌تواند زمینه پیشرفت استان را فراهم آورد.

وی به ۱۲۶ شاخص مشترک در شهرستان اهواز میان دستگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: شهرداری اهواز ضمن مواجهه با مشکلات ۱۲۶ شاخص، متاسفانه این موضوع، موجب عقبگرد این شهرستان از استاندارد سایر کلانشهرها شده است. در این شرایط اگر دستگاه‌های بزرگ استان به ما کمک نکنند در نگهداشت شهرستان با مشکل مواجه خواهیم شد. بنابراین اگر کمک دستگاه‌های استان در چالش‌هایی مانند سایت صفیره نبود، شهرداری به تنهایی نمی‌توانست این معضل را در شهرستان مدیریت کند و ممکن بود به بحرانی مانند آب‌های سطحی مبدل شود. بحران صفیره نشان داد که هم‌‌افزایی دستگاه‌ها در استان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند.

شهردار اهواز تصریح کرد: ما به دنبال این هم‌افزایی در شهرستان هستیم که با حداقل امکانات و با تجمیع قوا و نیروی موجود بتوان مشکلات اهواز را برطرف کرد؛ چراکه هر مشکلی در سطح شهرستان رخ دهد، مطمئنا و ناگزیر دامن‌گیر تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها می‌شود. با این حال، امیدواریم که همکاری میان شهرداری و صنعت فولاد ادامه پیدا کند. نوشادی در پایان خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان، زمین‌های ورزشی را در مکان‌هایی که کمبود و نیاز وجود دارد، اهدا کند و ما به نام فولاد امکانات زیرساختی آن بخش‌ها را مهیا می‌کنیم. تمام تلاش ما در جهت تامین رضایتمندی مردم و رفاه آنان است و نباید اجازه داد که اختلافات کوچک مانع خدمات‌رسانی به مردم شود. ایجاد کار گروه مشترک فولاد و شهرداری اهواز در راستای رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو را، می‌توان گامی موثر در آبادانی و شکوفایی کلانشهر اهواز دانست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.