سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
دیدار مدیرعامل فولاد خوزستان با اعضای صنایع کوچک استان
25 خرداد 1400 - 13:11
شناسه : 13773
دیدار مدیرعامل فولاد خوزستان با اعضای صنایع کوچک استان یکشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اعضای صنایع کوچک استان و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان در سالن کنفرانس ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این دیدار، اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان همواره حامی صنایع کوچک است. انتظار داریم به مانند گذشته حمایت‌های مجموعه فولاد خوزستان ادامه‌دار باشد زیرا معتقدیم فعالیت صنایع کوچک ضمن ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری، موجب تامین امنیت استان می‌شود.

وی افزود: به منظور آشنایی بیشتر صنایع کوچک با نیازمندی‌های مجموعه فولاد و ایجاد فرصت برابر برای صنایع فعال، پیشنهاد می‌شود، جلساتی به صورت ماهانه و یا فصلی با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های صنعتی،‌ تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات با فولاد خوزستان برگزار شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، گفت: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای استا شناخته می‌شود که همواره در جهت افزایش ارزش‌افزوده گام برداشته است.  لذا این سازمان وظیفه دارد تا برای موفقیت هر چه بیشتر این شرکت از آن حمایت کنیم.

فولاد خوزستان مشتری خوش‌نام صنایع کوچک

علی رضا طباطبایی رییس هییت‌مدیره شهرک‌های صنعتی اهواز از ظرفیت پنج شهرک صنعتی با یک هزار واحد فعال سخن گفت و بیان کرد: فولاد خوزستان یکی از مشتریان خوش‌نام در میان صنایع کوچک شناخته شده است. اولویت تامین از داخل استان، پرداخت‌های به موقع، سرمایه‌گذاری مستقیم از جمله مواردی هستند که باعث دلگرمی صنایع کوچک شده است.

وی ادامه داد: از فولاد خوزستان تقاضا داریم تا تمام تجهیزاتی مورد نیازی که این مجموعه تا به امروز از خارج استان تهیه شده را مشخص کند؛ چراکه صنایع کوچک استان آمادگی سرمایه‌گذاری مستقیم در جهت ساخت و تولید انبوه را دارد. از سوی دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید جوازهای تاسیس و بهره‌برداری را بر اساس نیازهای صنایع بزرگ‌ مانند فولاد خوزستان صادر کند. این امر ضمن ایجاد اشتغال‌زایی، باعث حفظ سرمایه استان می‌شود.

درخواست صنایع کوچک برای افزایش سقف معاملات

رییس هییت‌مدیره شهرک‌های صنعتی اهواز، اذعان داشت: به منظور حمایت از صنایع کوچک و شناسایی تامین‌کنندگان واقعی،‌ از مدیران فولاد خوزستان انتظار داریم،‌ در قراردادهایی که با صنایع کوچک استان منعقد می‌کنند، اطمینان داشته باشند که فعالیت‌ها در استان به نحو احسنت انجام می‌شود. از سوی دیگر با توجه به تامین ورق شهرک‌های صنعتی با قیمت گزاف از تهران،‌ شرایطی فراهم شود که سهمیه‌ای از نوردکاران داخلی استان به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند.

علی چنگیزی عضو هییت‌مدیره انجمن فلزی خوزستان، گفت: با توجه به ظرفیت استان انتظار می‌رود ساخت و خرید قطعات به سمتی حرکت کند که از منابع استان بهره بیشتری برده شود. از سوی دیگر با توجه به شرایط تورم و افزایش نقدینگی درخواست انجمن‌های صنایع کوچک، افزایش سقف معاملات از ۶۰۰ میلیون تومان به سه میلیارد تومان است.

فرزندان خوزستان فولاد کشور را راه‌اندازی کردند

در ادامه امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: در صنعت فولاد به ازای هر یک شغل، ۲۳ شغل در زنجیره فولاد ایجاد می‌شود. علاوه بر این فولاد خوزستان با تولید سه میلیون‌ و هشتصد هزار تن رتبه دوم فولاد کشور را در اختیار دارد. و برای حفظ این جایگاه در افق ۱۴۰۴ نیازمند سرمایه‌گذاری مستقیم و همه‌ جانبه است که بخشی از این سرمایه‌گذاری در جهت توسعه فولاد خوزستان، از سوی صنایع کوچک انجام می‌شود.

وی افزود: استان خوزستان باید به سمت نگاه توسعه‌ای حرکت کند. در صورت تحقق این امر در کنار رشد صنایع بزرگ و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور، صنایع کوچک نیز منتفع می‌شوند. در سال‌های گذشته اولین نمایشگاه بومی‌سازی را با حضور ۶۵ شرکت تامین‌کننده و سازنده قطعات درون‌ استانی برگزار کردیم. دستاورد نمایشگاه انعقاد قرارداد همکاری و حمایت‌ مجموعه فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر فولادهای کشور را  فرزندان خوزستان راه‌اندازی کرده‌‌اند، این مهم حکایت از دانش فنی سرشار متخصصان دارد. مجموعه فولاد خوزستان نیازهای تجهیزاتی، مواد اولیه و قطعات خود را از طریق چاپ کتابی رونمایی کرده است. بنابراین تامین‌کنندگان درون استانی می‌توانند با شناسایی نیازهای مجموعه،‌ نسبت ‌به سرمایه‌‌گذاری اقدام کنند‌.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.