جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
دیدار وزیر نفت با مدیرعامل شرکت سوکار
18 آذر 1400 - 8:49
شناسه : 21555
وزیر نفت در دیدار با اعضای هییتی از جمهوری آذربایجان به ریاست رونق عبدالله‌یف مدیرعامل شرکت سوکار، بر توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های تهران-باکو در حوزه نفت و گاز تاکید کرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در دیدار وزیر نفت با اعضای هییتی از جمهوری آذربایجان عملیاتی شدن قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی میان ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و آماده‌سازی مراحل اجرایی شدن این قرارداد و توسعه مناسبات انرژی و تحکیم همکاری‌ها در حوزه دریای خزر از محورهای گفت‌وگوها بود.

جواد اوجی وزیر نفت پس از امضای قرارداد سه‌جانبه گاز، اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش مذاکره با ترکمنستان و آذربایجان در بحث تجارت گاز آغاز شد که در این سفر منجر به امضای قرارداد سوآپ سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب گاز از ترکمنستان به سمت آذربایجان از مرز آستارا شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از دی‌ماه ۱۳۹۵ واردات گاز از ترکمنستان قطع شده بود، خاطرنشان کرد: قرارداد سه‌جانبه گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان از اول زمستان عملیاتی می‌شود.

گفتنی است، قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقدار سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب روز یکشنبه (هفتم آذرماه) با حضور روسای‌جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در ترکمنستان و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) امضا شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.