سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذخایر سنگ‌آهن کشور به کمتر از ۳میلیارد تن رسید
10 اسفند 1401 - 10:43
شناسه : 33915
اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت: اکتشاف سنگ‌آهن جدید و امکان سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه باید در دستور کار قرار بگیرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، اردشیر سعدمحمدی در حاشیه همایش تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران درباره صدور مجوز‌های بی‌رویه فولادی و ظرفیت موجود سنگ‌آهن در کشور افزود: بر اساس برنامه توسعه‌ای که داشتیم باید تولید فولاد (در افق ۱۴۰۴) به ۵۵میلیون تن برسد که اکنون برای ۴۹میلیون تن ظرفیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در دو یا سه سال آینده از تولید ۵۵میلیون تن فولاد نیز عبور می‌کنیم گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته است، احتمالا این رقم در ۵ سال آینده به ۷۵ میلیون تن می‌رسد که بر این اساس ما به بیش از ۲۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن نیاز خواهیم داشت.

سعدمحمدی با بیان اینکه ذخایر قابل دسترس سنگ‌آهن کشور کمتر از ۳ میلیارد تن است افزود: بنابراین در آینده برای تامین سنگ‌آهن مورد نیاز برای تولید فولاد باید به دو موضوع به طور جدی توجه کرد، نخست اکتشاف سنگ‌آهن جدید و امکان سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه است که باید این دو عنصر در آینده در دستور کار باشد.

وی گفت: موضوع دیگر تجاری کردن آن است، زیرا اکنون مصرف سرانه کشور به ازای هر نفر ۳۰۰کیلوگرم است که بر این اساس باید برای تجارت بین‌الملل بر اساس افزایش تولیدی که صورت می‌گیرد از امروز فضای جدیدی فراهم کنیم تا در زمینه تولید فولاد در آینده دچار تنش نشویم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.