سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن، سربلند در تولید ریل ملی
16 اسفند 1399 - 11:38
شناسه : 8444
معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن در هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، گفت: تولید ریل آسانسور از جمله محصولاتی است که این شرکت مجوز تولید آن را دریافت کرده است و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن، اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان در مسیر تولید ریل ملی، سختی‌ها و مقاومت‌های بسیاری را تحمل کرده است؛ اما با تولید این محصول دارای ارزش‌افزوده بالا، ثمرات زیادی برای کشور به وجود آورد. این حرکت تاریخی حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای انواع ریل راه‌آهن و مترو، نصیب کشور کرد.

تولید ریل آسانسور در ذوب‌آهن

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن، گفت: تولید ریل آسانسور از جمله محصولات ریلی ذوب‌آهن است که ضمن صدور مجوز تولید آن از سوی هیات‌مدیره این شرکت، اجرای آن به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب‌آهن واگذار شد.

 نصر ادامه داد: تولید فولادهای خاص، از جمله مهم‌ترین برنامه ذوب‌آهن اصفهان در افق ۱۴۰۴ است تا سبد محصولات این شرکت، از تنوع بیشتری برخوردار شود.

وی یادآور شد: ذوب‌آهن تنها شرکتی است که از یارانه انرژی برخوردار نیست و مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت جهانی خریداری می‌کند، لذا نیاز است با حمایت بیشتر از این صنعت مادر، زمینه تکمیل ظرفیت تولید این صنعت فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت، تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد زیادی مطالعه و پروژه بهبود در راستای آسیب‌شناسی و چابک‌سازی فرایندهای کارخانه تعریف کرده است که نتایج  مناسب در این زمینه به دست آمد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به مطالعه و بازنگری فرایندهای خرید اشاره کرد.

نصر، چالش بزرگ ذوب‌آهن را تامین سنگ درشت‌دانه مورد نیاز خط تولید عنوان کرد و گفت: از حمایت‌های دولت بابت تامین سنگ‌آهن ذوب‌آهن تشکر می‌کنیم و امیدوارم این صنعت مادر بتواند با تملک معدن بدون دغدغه به تولید انواع محصولات بپردازد.

وی عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان با اجرای صدها میلیارد تومان پروژه، در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و خرید پساب شهرهای مجاور مصرف آب از رودخانه را به میزان ۴۰ درصد کاهش داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت در پایان، خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان ده‌ها قرارداد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده است تا از تلفیق دانش روز، تجربه و تخصص صنعت بتواند بیش از پیش به ایران خدمت نماید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.