جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن، نخبه‌پرور صنعت فولاد
11 خرداد 1401 - 16:10
شناسه : 28602
معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهور گفت: ذوب‌آهن اصفهان در امر پژوهش، اقدامات شایسته تقدیری انجام داده است که می‌تواند الگوی سایر صنایع کشور باشد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید (گام دوم انقلاب) دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان در امر پژوهش اقدامات شایسته تقدیری انجام داده است که این امر می‌تواند الگوی صنایع کشور باشد. پژوهش و بومی‌سازی تکنولوژی روز دنیا، راهگشای صنایع برای بهره‌وری بیشتر است و صنایع کشور باید در این راه گام‌های مهم‌تری بردارند. ذوب‌آهن، دانشگاهی برای متخصصان کشور به شمار رفته و این شرکت در امر نخبه‌پروری صنعت فولاد عملکرد مثبتی داشته است.

ذوب‌آهن اصفهان بستری مناسب برای پژوهشگران

محمد چکشیان معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان، بیان کرد: استفاده از بهترین و مدرن‌ترین ماشین‌آلات بدون نیروی انسانی متخصص و ماهر ممکن نبوده و لازم است که نقش دانشگاه و تربیت نیروی نخبه بیشتر شود.

وی ضمن اشاره به آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آن‌ها برای حضور در بازار کار و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت، عنوان کرد: ارتباط مستمر و پویا بین صنعت و دانشگاه، سیکل مثبتی را به وجود می‌آورد که از این طریق هر دو مجموعه به توسعه و رشد همدیگر کمک می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان در امر فراهم کردن بستر پژوهش بسیار موثر عمل کرده و نیازهای خود را در معرض پژوهشگران قرار داده است تا دانشگاهیان با شناخت این نیازها، آموزش‌های خود را کاربردی کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این بستر اولویت دانشگاه نیازهای صنعت خواهد بود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و شیوه‌های‌ تدریس‌ و سرفصل‌های آموزشی‌ دانشگاه‌ها باید متناسب‌ با نیاز فناوری روز بازنگری‌ و اصلاح‌ شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.