چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن دستاوردهای بزرگی در تولید ریل داشته است
04 اسفند 1399 - 16:53
شناسه : 7734
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار، گفت: تولید ریل ملی در دوران سخت تحریم، دستاورد بسیار بزرگی به شمار می‌رود و خوشحال هستیم که این صنعت، ایران را از واردات ریل بی‌نیاز ساخته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عزت‌الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مطرح شده در کمیسیون، تامین نیازهای معدنی این صنعت مادر است؛ چراکه محصولاتی مانند ریل، ارزش‌افزوده بالایی برای کشور دارد.

وی افزود: در گذشته از جمله در مجلس پنجم، طی بازدید از کارخانه‌های اتریش به عنوان یک ایرانی بسیار متاثر شدیم که چرا ایران تولیدکننده ریل نیست و تنها واردکننده این محصول استراتژیک هستیم. بعد از آن سفر، آرزو داشتیم که تولید ریل در برنامه‌های صنعتی ایران قرار گیرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه ذوب‌آهن اصفهان با تولید انواع ریل‌های مورد نیاز کشور، این آرزوی بزرگ را به واقعیت تبدیل کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه تولید ریل در توسعه حمل و نقل ریلی، نقش کلیدی و مهمی ایفا می‌کند، یادآور شد: در بحث توسعه حمل و نقل ریلی، ایمن و ارزان بودن آن، ذوب‌آهن اصفهان توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: از ذوب‌آهن اصفهان و همه دست‌اندارکاران این مجتمع عظیم صنعتی که پیشتاز تولید ریل در کشور هستند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

شایان ذکر است که محمدجعفر صالحی معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان، گزارشی از چالش‌های تامین مواد اولیه ذوب‌آهن اصفهان به رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس ارائه داد و اکبری نیز ضرورت این موضوع را تایید و از پیگیری تامین پایدار مواد اولیه برای ذوب‌آهن اصفهان خبر داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.