سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن اسدآباد مجدد وارد مدار تولید می‌شود
21 آذر 1400 - 14:34
شناسه : 21692
مدیرعامل ذوب‌آهن اسدآباد از افتتاح و بهره‌برداری کارخانه کوره بلند اسدآباد برای تولید فرومنگنز در دهه فجر ۱۴۰۰خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یونس گوهری مدیرعامل ذوب‌آهن اسدآباد با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه کوره بلند اسدآباد در دهه فجر امسال، اظهار داشت: در حال حاضر تعمیرات و اورهال این کارخانه صنعتی به صورت کامل به اتمام رسیده و برای آغاز به فعالیت منتظر رسیدن مواد اولیه است.

وی افزود: برای آغاز به فعالیت این کارخانه صنعتی سنگ منگنز لازم از ترکیه خریداری شده و برای تامین کُک نیز قرارداد طرح در داخل کشور بسته شده است تا کک متالوژی مورد مصرف کوره بلند کارخانه تولید شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اسدآباد از جذب ۱۰۰نیروی جدید در این کارخانه صنعتی با آغاز به فعالیت  طرح خبر داد و گفت: آزمون و مصاحبه این تعداد نیرو در دست انجام بوده و با رسیدن مواد اولیه کارخانه فعالیت نیرو‌های جدید در کارخانه آغاز خواهد شد.

گوهری بیان کرد: در حال حاضر کُک مورد نیاز در راه کارخانه برای تجمع بوده و سنگ منگنز نیز در آینده نزدیک به کارخانه تحویل داده می‌شود که با تامین و رسیدن مواد اولیه، چراغ کارخانه کوره بلند اسدآباد برای تولید فرومنگنز پس از سال‌ها انتظار روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌ تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شده است، ادامه داد: با پیگیری مسئولان استان و شهرستان در حال‌حاضر طرح فوق توسط ذوب‌آهن به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت «برسم لعل» به مدت پنج سال اجاره داده شده که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید خواهد شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اسدآباد با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۲هزار تن فرومنگنز در سال را خواهد داشت، عنوان کرد: در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت به‌طور قطع ظرفیت تولید کم‌تر خواهد بود. این محصول در حوزه فولادسازی کشور مصرف بالای دارد که در این راستا اجازه صادرات این محصول داده نمی‌شود.

گوهری با بیان اینکه ۲۰تا ۳۰ درصد فرومنگنز موردنیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود، اذعان داشت: کشور ایران بر اساس آمار مربوط به دو سال پیش دارای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به ۳۰ هزار تن افزایش یابد حدود ۱۰ درصد فرومنگنز کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از کارخانه کوره بلند اسدآباد به صورت مستقیم برای ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در این طرح بخش خصوصی جدید سه طرح شامل ذوب‌آهن، تولید آهن‌اسفنجی از گندله موجود شرکت صبانور و نیز طرح زینتر پلن(تبدیل پودرمنگنز به کلوخ) را در دستور کار داریم.

مدیرعامل ذوب‌آهن اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: کارخانه فوق با استفاده از متخصصان ایرانی و نیروهای بومی طی سه ماه اورهال شد که این امر نشان از جایگاه واقعی بخش خصوصی در چهار چوب اصل ۴۴ را دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.