سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن اصفهان در تامین برق مورد نیاز خودکفا است
15 فروردین 1400 - 9:57
شناسه : 9641
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: افزایش قیمت برق صنعتی تاثیر چندانی بر بهای تمام شده محصولات ذوب‌آهن ندارد؛ چراکه میزان وابستگی این کارخانه به برق تولید شبکه بسیار ناچیز است و به طور تقریبی ۱۰۰ درصد نیاز مجموعه به صورت سالانه، توسط نیروگاه مستقر در این شرکت تامین خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در خصوص استقرار نیروگاه به منظور تولید برق مورد نیاز در این شرکت، اظهار داشت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان از یک نیروگاه ۲۲۰ مگاواتی در مجموعه خود بهره‌ می‌گیرد که در بازه‌های زمانی متفاوت، میزان تولید آن بیش از نیاز این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه در مواقعی برق تولیدی در نیروگاه ذوب‌آهن با شبکه برق منطقه تبادل می‌شود، افزود: نیروگاه مستقر در ذوب‌آهن از گازهای فرآیندی استفاده کرده و در روند تولید برق از گاز طبیعی بهره نمی‌برد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: استقرار نیروگاه در کنار محل تولید، منجر به صرفه‌جویی ۱۵ درصدی برق می‌شود که بر اساس آمار منتشر شده، ۱۵ درصد از برق در شبکه‌های توزیع منجر به اتلاف خواهد شد. اما حضور نیروگاه در کنار شرکت ذوب‌آهن، این میزان تلفات را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

یزدی‌زاده در پایان با اشاره به برنامه‌های ذوب‌آهن اصفهان برای استفاده از نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک، گفت: در حال حاضر برق مورد استفاده در مجموعه، از محل نیروگاه موجود تامین شده و برنامه‌ای برای استقرار نیروگاه مولد مقیاس کوچک نداریم؛ اما ارتقای بهره‌وری نیروگاه فعلی به طور مرتب در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.