سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن بنیان‌گذار صنعت فولاد در زمان انقلاب
13 بهمن 1400 - 9:54
شناسه : 24018
آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام ذوب‌آهن اصفهان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن با حضور سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مسئولان و تلاشگران این شرکت برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان در آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام این شرکت ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هرسال فرصتی برای تجدید میثاق با شهدای گرانقدر میهن، امام شهدا و مقام عظمای ولایت است تا فراموش نکنیم که رمز موفقیت و پیشبرد صحیح همه امور از جمله این واحد صنعتی، در گرو پیروی از ولایت امر مسلمانان و الگو گرفتن از شهدا است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه ارکان کشور، دستاوردهای اساسی حاصل شد، از جمله در صنعت فولاد، پیش از انقلاب تنها ۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید داشتیم که مربوط به این مجتمع عظیم صنعتی بود و امروز در کل کشور ظرفیت تولید فولاد به بیش از ۴۰ میلیون تن و در ذوب‌آهن سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه شرکت در مسیر انقلاب، شکوفایی صنعت فولاد کشور را رقم زد، گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با دانش و تخصص ذوب‌آهنی‌ها، سایر صنایع فولادی در کشور تاسیس شدند و امروز مدیران بسیاری از صنایع کشور، سابقه ذوب‌آهنی دارند.

رخصتی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی این شرکت پس از انقلاب، بومی‌سازی و اتکاء به توان و دانش داخلی بود که حاصل آن امروز در بومی‌سازی ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت و همچنین ساخت قطعات مورد نیاز سایر صنایع،  نمود پیدا کرده است. علاوه بر این تنوع محصولات و حرکت به سمت تولید محصولات صنعتی از جمله ریل، آرک معدن و… از دیگر دستاوردهای این شرکت به شمار می‌آید.

سال ۵۷ نقشه‌های دشمن برباد رفت

آیت‌الله رهبر مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت ذوب‌آهن نیز طی سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل نهادینه شدن وحدت کلمه در جامعه دانست که توسط حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت و اذعان داشت: بازگشت تاریخی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به میهن در ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ آخرین نقشه‌ها وتوطئه‌های رژیم طاغوت را نقش بر آب کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی گام اصلی را به سمت پیروزی نهایی برداشت.

وی ادامه داد: دستاوردهای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون شهدا، جانبازان و همه ایثارگران است و امروز وظیفه داریم در مسیر شهدا گام برداریم تا رشد و شکوفایی جامعه اسلامی متوقف نشود.

دشمنان ناامیدتر از قبل هستند

سرهنگ عطایی رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الزمان (عج) نیز در پایان خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی‌رغم توطئه‌های مختلف دشمنان با تدابیر داهیانه امامان انقلاب و حضور با بصیرت مردم، به سرعت در حال پیشرفت است و دشمنان نظام و مردم، روز به روز ناامید‌تر از قبل می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.