سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید واحد ذوب قزاقستان در ۲۰۲۰
07 دی 1399 - 7:55
شناسه : 4115
تقاضای داخلی و خارجی برای فلز آلومینیوم طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به‌گزارش اخبارفلزات به نقل از باشگاه آلومینیوم، واحد ذوب قزاقستان (KAS)- بخشی از گروه منابع اورایسا- موفق به افزایش تولید طی سال ۲۰۲۰ شده است. این شرکت تولیدکننده آلومینیوم اولیه، براساس بازار داخلی و افزایش صادرات به اروپا سطح تولید خود را افزایش داده است.
این واحد ذوب به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند ۲۵۰ هزار تن آلومینیوم در سال تولید کند طی سال جاری توانست این رقم را پشت‌سر گذاشته و ۲۶۵ هزار تن تولید داشته باشد.
با توجه به پتانسیل بالای تولید، این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۱۱ قرارداد فروش امضاء کرد و توانست فروش داخلی خود را ۲۰ درصد افزایش دهد.
از طرفی در سال ۲۰۲۰، ۷۷ درصد از فروش این شرکت به صادرات اختصاص یافت. بخش عمده صادرات این کشور به اروپا صورت گرفته به‌طوری‌که آلومینیوم صادرشده به اروپا طی سال جاری ۱۰ هزار تن رشد داشته است.
سریک دونیک‌بایف (Serik Donbekbauv)، مدیر این شرکت می‌گوید: ” تقاضای داخلی و خارجی برای فلز آلومینیوم طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است. علت افزایش تقاضا، تسهیل قوانین تولید و صادرات در اروپا و به‌خصوص چین بوده است. ما در شرکت KAS از این که توانسته‌ایم تولید خود را با توجه به افزایش تقاضای بازار داخلی و اروپا،‌ افزایش دهیم،‌ بسیار خشنود هستیم.”
به‌گفته‌ی مسئولین شرکت KAS، این دستاورد حاصل تلاش بی‌وقفه و کار گروهی مداوم کارکنان بوده است.
درحال‌حاضر ۶۰ درصد از فلز تولیدشده در واحد ذوب قزاقستان در صنعت کابل و سیم‌سازی و ۲۰ درصد نیز در تولید سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.