سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌ آهن؛ به دنبال خلق فرصت‌های ارزشمند از دل تهدیدها
15 مرداد 1401 - 12:17
شناسه : 30976
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در دیدار با معاون هماهنگ‌‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در شرایط دشواری که صنایع برای تولید با موانع بسیاری دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کنند، انتظار داریم دولت، مجلس و سایر نهادهای حاکمیتی اجازه ندهند برای صنایع حاشیه‌سازی شود.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، یوسف رضا سیف‌الهی در این دیدار، ذوب‌آهن اصفهان را پشتیبان رزمندگان در دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: حضور کارکنان ذوب‌آهن اصفهان در جنگ تحمیلی، نشان‌‌دهنده ایثار و شهادت‌طلبی این صنعتگران است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ذوب‌آهن اصفهان نقشی انکارناپذیر در تامین رزمندگان آموزش‌‌دیده برای جنگ تحمیلی داشته است، افزود: این شرکت در تامین تجهیزات، ادوات، خدمات فنی، مهندسی و لجستیکی برای جبهه و جنگ نیز سنگ تمام گذاشت.

معاون هماهنگ‌‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولید و توسعه محصولات استراتژیک و مورد‌نیاز صنایع مختلف کشور در ذوب‌آهن اصفهان را شایان تقدیر دانست و تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام و به ویژه کمیته‌های تخصصی آن برای رفع موانع تولید و مشکلات صنایع به‌‌ویژه صنعت فولاد، برنامه و اهتمام خاصی دارند.

ایرج رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در این دیدار با تشریح فرایند تولید در ذوب‌آهن اصفهان، مطرح کرد: این شرکت با برنامه‌های هدفمند و دانش‌محور بر بخش عمده‌ای از مشکلات چیره شده است که طراحی و تولید بیش‌ از ۱۲ محصول جدید در چند ماه اخیر برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات، رکوردهای گوناگون تولیدی و اجرا و تکمیل پروژه‌های نوسازی و توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان را باید در راستای برنامه‌های هدفمند و شاخص‌محور این شرکت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان با برخورداری از اتوماسیون مدرن و به‌‌روز، تمام فعالیت‌های تولیدی را بر‌خط و آنلاین، پایش و کنترل می‌کند، اذعان کرد: این شرکت با دارا بودن کارگاه‌های پیشرفته پشتیبانی و ساخت، ۸۵ درصد از تجهیزات و قطعات مورد‌نیاز را بومی‌سازی کرده است و ۱۵ درصد دیگر را نیز با حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی و دانش‌بنیان کشور تامین می‌کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه در دوران کرونا، اکسیژن مورد‌‌نیاز بیماران کرونایی در منطقه را تامین کردیم، گفت: با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف، میزان مصرف آب را از ۲۶ متر مکعب به ازای یک تن تولید، به ۳٫۴ متر مکعب کاهش دادیم.

 رخصتی در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه و تلاش خستگی‌ناپذیر را باعث خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه دانست و اضافه کرد: نگرش و رویکرد مجموعه ذوب‌آهن اصفهان به محدودیت‌ها، خلق فرصت‌های ارزشمند از دل تهدید‌ها است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌ها، به‌ عنوان موانعی بزرگ برای تولید، توسعه و آبادانی کشور، توان و رمق صنعتگران را می‌گیرند، تصریح کرد: در چنین شرایط سختی که صنایع برای تولید با موانع بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، انتظار داریم دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادهای حاکمیتی اجازه ندهند برای صنایع حاشیه‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، دخالت‌های غیر‌‌تخصصی در صنعت را باعث آسیب‌های جدی به تولید دانست و گفت: اکنون که ذوب‌آهن اصفهان یک شرکت بورسی محسوب می‌شود، باید نگرش دیگران به آن نیز نگاه به بخش خصوصی باشد و اجازه دهند با اتکا به نیروهای توانمند خود و ظرفیت‌های بخش خصوصی، تولید و توسعه شرکت را پیش ببریم.

رخصتی با بیان اینکه با فزایندگی تکنولوژی در عرصه رقابت، هیچ مجالی برای تعلل در پیشرفت و توسعه نداریم، یادآور شد: باید با برنامه‌های دانش‌محور، شاخص‌دار و قابل پایش و البته با شتاب مناسب در مسیر تولید و توسعه حرکت کنیم و همچنان‌ که در دهه‌های اخیر، رشد صنعت فولاد نسبت به سایر صنایع مناسب بوده است، باید با دقت و موقعیت‌شناسی ویژه درعرصه رقابت جهانی، برنده این میدان شویم و ذوب‌آهن اصفهان در این مسیر با تمام قدرت پیش می‌رود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.