سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ذوب آهن اصفهان نماد شفافیت در بورس
18 بهمن 1399 - 12:18
شناسه : 6490
قائم مقام بورس کالای ایران در بازدید از ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد : رضا محتشمی پور قائم مقام بورس کالای ایران، جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت به همراه هیات همراه، با حضور در ذوب‌آهن اصفهان از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید به عمل آوردند و جملگی از این مجموعه به عنوان الگوی شفافیت در بازار بورس نام بردند.
ارسال توسط : منبع : ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا محتشمی‌پور اظهار داشت: بازدید از بخش‌های مختلف ذوب‌آهن اصفهان تجربه بسیار خوبی بود. زحمات بسیاری در این کارخانه کشیده شده که قطعا برای هر بیننده‌ای می‌تواند جذاب باشد. این کارخانه عظیم جزو دارایی‌های راهبردی کشور محسوب می‌شود که انشاالله به زودی شاهد موفقیت‌های بیشتر آن باشیم.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان بنیانگذار بورس کالای ایران است و ساماندهی کالاهای پایه در کشور با این صنعت آغاز شد. این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان کلیدی بورس کالا و تامین‌کننده بزرگ بازار فولاد ایران محسوب می‌شود که در تولید محصولاتی همچون ریل در کشور، عرضه‌کننده دومی مانند این شرکت وجود ندارد.

قائم مقام بورس کالای ایران گفت: ذوب‌آهن اصفهان در گروه فولاد همواره شفافیت لازم را داشته است و در خصوص این شرکت مشکلاتی مانند مهندسی عرضه و …  را وجود نداشته است. علاوه بر اینکه نحوه عرضه این مجتمع قابل تقدیر است، باید اشاره داشت که همواره شاهد همراهی همه‌جانبه این شرکت با سازمان بورس کالای ایران بوده‌ایم.

رضا محتشمی پور در پایان صحبت‌ها خود خاطرنشان کرد: روند مدیریت بازار کالا در ایران به سمت کامل کردن زنجیره عرضه در بورس است. علاوه بر این امروزه شاهد هستیم که کالاهای مختلفی وارد این چرخه می‌شوند. همچنین به نظر می‌رسد حرکت به سمت عرضه کامل‌تر و شفاف‌تر به طور طبیعی به نفع شرکت‌هایی است که به دنبال عملکرد شفاف هستند. 

ذوب آهن‌ نماد شفافیت/ محصولات با ارزش‌افزوده

در این جلسه، جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در ادامه به هدف از بازدید امروز پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ و مهم بورس کالای ایران، ذوب‌آهن اصفهان است، وظیفه داریم با عرضه‌کنندگان و خریداران در تعامل باشیم و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کنیم تا تصمیم‌گیری‌هایی انجام گیرد که منافع خریدار و فروشنده در آن لحاظ شده باشد.

وی افزود: امروز وضعیت تولید این شرکت و به ویژه تولید محصول استراتژیک ریل را از نزدیک مشاهده کردم. کالایی که ارزش‌افزوده بالایی دارد و ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده آن در غرب آسیا به شمار می‌آید.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران تصریح کرد: انتظار داریم ذوب‌آهن ‌اصفهان همان‌طور که در صنعت فولاد پیشرو بوده است، سرمایه‌گذاری‌ در زمینه تولید محصولات دارای ارزش‌ا‌فزوده بالا مانند انواع میلگردهای خاص، کلاف‌ها و سایر محصولات صنعتی را در اولویت خود قرار دهد. این مهم علاوه بر افزایش فروش محصولات، درآمد بیشتری را نصیب سهامداران می‌کند.

جهرمی اضافه کرد: ذوب‌آهن اصفهان نماد شفافیت در بورس است و در بین شرکت‌های فولادی از جمله معدود شرکت‌هایی است که همه محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند. لذا شفافیت ذوب‌آهن اصفهان مثال زدنی و الگویی برای سایر شرکت‌ها به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که بورس کالا چه حمایت‌هایی می‌تواند از ذوب‌آهن اصفهان داشته باشد، گفت: امروز مذاکراتی صورت گرفت تا بتوانیم ابزارهای جدیدی را در بحث فروش و تامین مواد اولیه این کارخانه عظیم فولادی به ویژه سنگ‌آهن و … تامین کنیم. برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های فولادی تلاش داریم کل زنجیره را به بورس بیاوریم و این هفته نیز عرضه سنگ‌آهن را در بورس داشتیم که یکی از محل تامین مواد اولیه است تا بتوانیم با قراردادهای بلندمدت، مشکل تامین مواد اولیه ذوب‌آهن از جمله سنگ‌آهن را حل کنیم.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران ادامه داد: بخش دیگر این است که قراردادهای بلندمدت برای محصولات استراتژیک ذوب‌آهن ایجاد کنیم. این ابزارها می‌تواند به برنامه‌ریزی تولید ذوب‌آهن، صادرات، عرضه محصولات و تامین مالی شرکت‌ها نیز کمک کند. سال‌های گذشته نیز ذوب‌آهن اصفهان از تامین مالی بازار سرمایه استفاده کرد. جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من نیاز است مدیران و مسئولان، بازدیدی از اولین تولیدکننده فولاد کشور داشته باشند زیرا بعضا تصمیماتی خواهند گرفت که تبعات منفی برای چنین شرکت‌هایی دارد و اشتغال و تامین مواد اولیه آن‌ها را با محدودیت مواجه می‌سازد. امروز کارگرانی را دیدیم که در دمای بالای یک هزار درجه برای تولید محصولات فولادی استاندارد، بی‌وقفه تلاش می‌کردند. بنابراین باید در این زمینه تصمیم‌گیری‌های منصفانه‌ای صورت بگیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.