جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی دومین کارخانه فولاد در کهگیلویه و بویراحمد
17 مرداد 1400 - 11:40
شناسه : 15872
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت دومین کارخانه تولید فولاد در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حشمت الله صمیمی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سوله و جایگاه واگذار شده برای احداث کارخانه تولید فولاد از طرح‌های راکد و تحت تملک بانک بود که طبق پیگیری‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان این سوله به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی شماره ۲ یاسوج و با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن انواع فولاد راه‌اندازی می‌شود. در این راستا با اجرای این طرح برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد و نیازهای آهن ساختمانی در استان و سایر استان‌های همجوار تامین می‌شود.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه‌اندازی و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. علاوه بر این سهم آورده حدود ۴۸ میلیارد تومان است که مقرر شد طرح فوق تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است که تنها کارخانه فولاد کهگیلویه وبویراحمد با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شمش فولاد نقش مهمی در توسعه استان دارد. و به عنوان یکی از کارخانه‌های مهم کشور زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر را نیز فراهم کرده است. فاز یک مجتمع فولاد بویر احمد با اشتغال‌زایی مستقیم ۵۸۲ نفر در سال ۱۳۸۲ کلنگ‌زنی و در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.