سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی فولاد قاینات اولویت اصلی استان خراسان جنوبی است
28 اردیبهشت 1400 - 17:15
شناسه : 12371
استاندار خراسان جنوبی: استاندار خراسان جنوبی، گفت: تسریع در راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، اصلی‌ترین مطالبه استان است که با توجه به وعده‌های قبلی ایمیدرو باید هرچه زودتر به نتیجه برسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشستی با وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در تهران، اظهار داشت: انتظار ما از ایمیدرو این است که برای شتاب‌‌دهی به تعهدات خود در استان خراسان جنوبی، تلاش بیشتری به خرج دهد. با توجه به نتایج مطلوب اقدامات ایمیدرو در انجام ژئوفیزیک هوایی، چنانچه اطلاعات مربوط به این طرح در اختیار استان قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای واگذاری محدوده‌های اکتشافی به بخش خصوصی و متقاضیان این حوزه، شتاب خواهد گرفت.

وی با اشاره به وعده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مبنی بر اجرای خط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان، افزود: بر اجرای خط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان، بخش عمده‌ای از نیاز معادن شاهکوه را از میان بر می‌دارد. بنابراین لازم است که  این خط هرچه سریع‌‌تر به مرحله اجرا برسد. علاوه بر این، راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات طبس به همراه آسفالت جاده معادن زغال‌سنگ پروده به طول ۱۴ کیلومتر، از دیگر تعهدات مورد مطالبه معدنکاران شهرستان نهبندان از سازمان  ایمیدرو به شمار می‌آید.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های دولت در پروژه‌های مختلف مرتبط با ایمیدرو، گفت: انتظار ما این  است که پروژه‌های فوق به ویژه راه‌اندازی طرح کارخانه فولاد قاینات، در فهرست برنامه پنجشنبه‌های دولت در راستای بهره‌برداری از طرح‌های جدید قرار گیرد؛ چراکه اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در اشتغال‌زایی منطقه ایفا می‌کند.

ملانوری در پایان با اشاره به اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، از رییس هیات عامل ایمیدرو خواست طی هفته آینده به همراه روسای مجموعه‌های تابعه به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه ستاد توسعه خاوران حضور پیدا کرده و درخصوص مطالبات استان، تعهدات این سازمان، میزان پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های مجموعه برای نهایی شدن آن‌ها، توضیحات لازم را ارائه کنند.

لازم به توضیح است که طرح فولاد قاینات از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در بخش احیا تولید آهن اسفنجی، ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و هم‌اکنون در مرحله تست گرم قرار دارد.

احداث مجتمع فولاد قاینات مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در ۲ بخش تولید آهن‌اسفنجی و فولادسازی در حال اجرا است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.