سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی فولاد مکران تا سال ۱۴۰۱
29 بهمن 1399 - 13:21
شناسه : 7334
مدیرعامل شرکت فولاد مکران خبر داد: مدیرعامل شرکت فولاد مکران گفت: باز شدن ال. سی داخلی از محل صندوق توسعه ملی با ۱۱۲ میلیون یورو، جانی تازه به طرح فولاد مکران بخشیده است که با انجام خریدهای داخلی و خارجی مربوطه، تا پایان سال به پیشرفت ۴۰ درصدی خواهد رسید و در نیمه نخست سال ۱۴۰۱، به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد پارسا مدیرعامل شرکت فولاد مکران اظهار داشت: اکنون پیش پرداخت‌ها برای خریدهای خارجی و داخلی مورد نیاز به منظور پیشرفت طرح انجام شده است که امیدواریم تا اواخر سال خریدهای خارجی وارد کشور شود.

وی افزود: هم‌اکنون اسکلت کوره و ریفرمر مجموعه در حال ساخت است و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد مکران گفت: اگر شرایط تا پایان سال سخت نشود و با چالش مواجه نشویم، می‌توان گفت این طرح از برنامه زمان‌بندی شده کمی جلوتر است.

پارسا با اشاره به مشخصات و ظرفیت این طرح یادآور شد: فولاد مکران با هدف تولید ۳.۲ میلیون تن فولاد شامل گندله‌سازی، واحد احیا و فولادسازی طراحی شده است اما در حال حاضر مگامدول ۱.۶ میلیون تنی آهن‌اسفنجی که محصول نهایی آن هات بریکت است را در دست اجرا داریم.

وی تاکید کرد:‌ تا زمانی که واحد گندله‌سازی این مجموعه راه‌اندازی نشود، گندله مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد و در غیر این صورت مسیر واردات از خارج را در پی خواهیم گرفت.

مدیرعامل مجتمع فولاد اضافه کرد: ماهیت احداث این طرح در کنار سواحل دریای عمان، استفاده از مزیت صادراتی و وارداتی منطقه بوده است تا مواد اولیه مورد نیاز به راحتی وارد و محصولات نهایی به دیگر کشورها صادر شود.

پارسا بیان کرد: در راستای افق ۱۴۰۴ با پیش‌بینی ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، قرار است ۱۰ میلیون تن از مقدار فوق در منطقه چابهار تامین شود که تاکنون فقط یک طرح ۳.۲ میلیون تنی در این منطقه قابلیت اجرایی یافته است.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد سهام این مجموعه دولتی در اختیار ایمیدرو و منطقه آزاد چابهار است و ۸۵ درصد دیگر در اختیار چند شرکت بخش خصوصی است.

مدیرعامل مجتمع فولاد مکران در پایان خاطرنشان کرد: آهن‌اسفنجی به دلیل اشتعال‌زا بودن با مشکلاتی در صادرات به ویژه با کشتی مواجه است اما وقتی به صورت هات بریکت تبدیل شود، قابلیت دپو یا صادرات خواهد داشت. شایان ذکر است که مجتمع فولاد مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است. 
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.