سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی مجدد شرکت صدر فولاد
11 تیر 1401 - 15:52
شناسه : 29722
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: با توجه به مصوباتی که برای شرکت صدر فولاد گرفته شد و عقد قرارداد تامین برق دائم این مجموعه با شرکت برق منطقه‌ای باختر، در صورتی که سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کند، این مجموعه تا یک ماه آینده فعالیت خود را دوباره آغاز می‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهمن جعفری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، اظهار داشت: شرکت صدر فولاد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن به‌ عنوان یکی‌ از صنایع بزرگ لرستان، تولیدکننده میلگرد است که به نوعی بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان محسوب می‌شود که در سنوات گذشته فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی افزود: این واحد صنعتی در سال ۱۳۹۶ به علت بدهی‌های معوق به سیستم بانکی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، مالیات و تامین اجتماعی و یک سری بدهی‌های خارج از سیستم بانکی تعطیل و در نهایت به شخصیت حقیقی جدیدی به نام بیگی واگذار می‌شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، با اشاره به اینکه نشست‌های مختلفی را با مالک جدید در راستای راه‌اندازی مجدد این مجموعه برگزار کردیم، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ سه بار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوباتی برای صدر فولاد اخذ شد و در نهایت اسفند ماه همان سال با دستور استاندار موضوع راه‌اندازی شرکت صدر فولاد و تعیین و تکلیف آن‌ را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جعفری تصریح کرد: این شرکت مشکلات بسیاری داشت؛ به عنوان مثال چون مجموع بدهکاری‌های این شرکت بالغ‌ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی، مالیات، تامین اجتماعی، دستگاه‌های خدمات‌رسان بود که در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل که لازم‌ به اجرا هستند، چک‌های برگشتی آن‌ها رفع سوء اثر شد. 

وی عنوان کرد: استاندار در شورای تامین، موضوع چک‌های برگشتی این واحد صنعتی را مطرح کردند که از طریق سرپرست شعب بانک‌ها به بانک مرکزی اطلاع داده شده و ۱۶۸ فقر چک برگشتی این مجموعه با دستور استاندار، مصوبه ستاد تسهیل و شورای تامین به مدت یک سال لغو شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به اینکه تاکنون برق این واحد صنعتی به صورت موقت بوده، عنوان کرد: این مجموعه به صورت دائمی با شرکت برق منطقه‌ای باختر در حال انعقاد قرارداد هستند. یک میلیارد تومان بدهی داشتند که از این مبلغ در مرحله اول حدود ۳۶۰ میلیون تومان و اخیرا نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز کردند که زمینه عقد قرارداد برق فراهم شود.

جعفری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران گلوگاه راه‌اندازی مجتمع فولاد را برق دانستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، با همکاری شرکت برق منطقه‌ای باختر، قرارداد دائمی این مجموعه نیز منعقد خواهد شد و در صورتی که سرمایه‌گذاران به تعهدات خود عمل کنند، طی ماه جاری برق مجموعه وصل و خود سرمایه‌گذار نسبت به تامین مواد اولیه اقدام می‌کنند که این مجموعه راه‌اندازی شود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، تصریح کرد: در راستای تعیین و تکلیف بدهی‌های معوق این مجموعه به چند بانک، چون در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شده ۷٫۵ درصد مانده بدهی را واریز کنند تا زمینه تعیین و تکلیف و تقسیط مجدد تسهیلات این مجموعه فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی این مجموعه، مسدودی حساب‌های شرکت صدر فولاد بود، خاطرنشان کرد: امکان واریز ۷٫۵ درصد بدهی فراهم نبود و دلیل مسدود شدن این حساب‌ها نیز همان چک‌های برگشتی بود که از طرف شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با سرمایه‌گذاران پیشین، صادر شده بودند دلیل مسدود شدن حساب‌ها بود. با این مصوبه که استاندار در ستاد تسهیل و شورای تامین انجام داده و بانک مرکزی نیز نسبت به رفع‌ سوء چک‌ها اقدام کردند، اکنون حساب‌ها باز شده و زمینه انتقال حساب‌ها در قالب حواله‌های درون بانکی فراهم است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.