سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی مجدد ۷۰ واحد راکد مازندران
12 تیر 1400 - 9:33
شناسه : 14651
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طی سال گذشته با توجه به اقدامات مثبتی که در حوزه صنعت و معدن صورت گرفت، توانستیم بیش از 70 واحد صنعتی، مجدد به چرخه تولید بازگشتند .
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ واحد صنعتی، مجدد به چرخه تولید بازگشتند، اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه سال پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است، خوشبختانه هم‌اکنون صنعت مازندران در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ به‌نحوی که رشد صنعت طی سال گذشته با تایید بانک مرکزی ۸ درصد اعلام شده است. لذا با توجه به شرایط سختی که در شهرک‌های صنعتی است، اما رشد در آن‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم وجود تحریم و فشارهای اقتصادی که دشمنان به کشور وارد کرده بودند، طی سال ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ توانستیم اتفاقات مثبتی در بخش صنعت و معدن رقم بزنیم که یکی از این اقدامات بازگشت مجدد ۲۷ واحد راکد به چرخه تولید بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: طی سال گذشته بیش از ۷۰ واحد صنعتی، مجدد به چرخه تولید بازگشتند و امیدواریم این راه ادامه پیدا کند و توقف در افزایش تولید بخش صنعت، اتفاق نیفتد.

قوانلو بیان کرد: مازندران در صنعت از لحاظ ارزش‌افزوده و اشتغال به ترتیب جزو ۱۳ و۱۰ استان برتر طبق آخرین ارزیابی‌های موجود طی سال ۱۳۹۷ هستیم؛ اما از نظر میزان سرمایه‌گذاری که در بخش صنعت انجام می‌شود، به دلیل اینکه واحدهای استان غالبا کوچک و متوسط‌‌‌اند، میزان سرمایه‌گذاری ما به نسبت سایر استان‌ها کمتر بوده و جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده‌ایم، البته طی سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال ۱۳۹۸، رشد ۲ برابری داشته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شد برای سال جاری، بیش از پنج هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت گیرد که خوشبختانه طی سه ماهه امسال تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به افزایش ۱۲ هزار نفری شاغلین بخش صنعت طی سالیان اخیر، عنوان کرد: در مجموع امسال را سال خوبی برای صنعت مازندران ارزیابی می‌کنم و امیدواریم این رشد متوقف نشده و ادامه یابد. لذا مقرر شد تا ۱۲۰ واحد راکد مجدد به چرخه تولید بازگردند.

قوانلو در پایان با اشاره به وضعیت بخش معدن استان مازندران در کشور، خاطرنشان کرد: بیشتر معادن موجود در این استان شن و ماسه هستند و تنها در حوزه معادن زغال‌سنگ توانستیم رتبه ۴ را به خود اختصاص دهیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.