سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی نخستین چاه تولیدی سکوی نصر ۵
23 تیر 1400 - 14:26
شناسه : 15121
مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری (DCI) گفت: نخستین چاه تولیدی سکوی اقماری نصر ۵ شرکت نفت فلات قاره ایران در مسیر اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌های سیوند و اسفند عملیاتی شد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا ثقفی مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری  (DCI)، اظهار داشت: در ادامه فعالیت‌های شرکت توسعه‌ای پترو ایران در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌های اسفند و سیوند (منطقه عملیاتی سیری)، پس از حفاری و تکمیل موفق چاه‌های SICF7-SICF6 و  E1P6، نخستین چاه تولیدی سکوی اقماری نصر ۵ نیز با راهبری و نظارت فنی شرکت نفت فلات قاره ایران پس از تکمیل به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه شرایط سکوی نصر ۵ میدان سیوند به‌دلیل ابعاد غیرمتعارف پلتفرم و ناپایداری بستر دریا در محل این سکو همچنین محدودیت‌های ناشی از کابل‌های برق و لاین‌های ورودی و خروجی به سکو منحصربه‌فرد است، افزود: استقرار دستگاه‌های حفاری متداول خلیج فارس در کنار این سکو غیرممکن بود که در نتیجه این محدودیت‌ها طی دهه‌های گذشته امکان عملیات حفاری برای توسعه میدان سیوند را میسر نکرد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری  (DCI)، گفت: با توجه به دغدغه شرکت نفت فلات قاره ایران به‌عنوان کارفرمای طرح، شرکت بین‌المللی حفاری زیرمجموعه هلدینگ توسعه پترو ایران با شناسایی ریسک‌های فنی و امکان‌سنجی اقتصادی به همراه شبیه‌سازی و آنالیز ابعادی دستگاه‌های حفاری موجود اقدام به بررسی تمامی سناریوهای ممکن به‌منظور استقرار دستگاه حفاری مناسب کرد.

ثقفی در پایان خاطرنشان کرد: سرانجام دستگاه حفاری مناسب برای انجام این ماموریت انتخاب شد و عملیات حفاری چاه S1CE6 با موفقیت و طبق برنامه زمان‌بندی کارفرما پایان یافت که سبب افزایش دو هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید این سکو شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.