پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی واحدهای فراوری مسیری برای جلوگیری از خام‌فروشی
22 آذر 1400 - 14:17
شناسه : 21757
معاون معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد واحدهای فراوری در کنار معادن با هدف جلوگیری از خام فروشی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به قم طی دیدار با استاندار این استان با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار، به بحث و تبادل نظر درباره مهمترین مسایل و مشکلات معادن و ظرفیت‌های معادن استان و عناصر معدنی دریاچه نمک پراختند.

وی ضمن بازدید از معدن منگنز در جلسه با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی معدنی ومدیران واحد‌های تولیدی صنایع معدنی که در محل معدن منگنز و نارچ قم برگزار شد، افزود: ایجاد واحدهای فراوری در کنار معادن با هدف جلوگیری از خام فروشی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است. لذا معادن باید از خام فروشی منابع معدنی خودداری کرده و تلاش نمایند عناصر و منابع معدنی را فراوری کنند.


معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان به مواردی همچون تحقق هدف جایگزینی نفت با معدن با اصلاح ساختارها و سیاست‌ها، ضرورت تمرکز بر توسعه تکنولوژی حوزه‌های معدنی و لزوم بهره‌مندی از مشورت های نخبگان و فعالان معدنی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی معدنی و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع معدن، مدیران بخش خصوصی مشکلات و در خواست‌های خود را مطرح نمودند.

همچنین، در نشست مشترک با فعالان حوزه معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمود سیجانی رییس سازمان صمت قم به مهمترین اقدامات عملکرد بخش معدنی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: کمبود نیروی تحصیل کرده و تخصصی معدنی بارزترین مشکل استان است و قوانین مازاد دست و پاگیر حوزه معدن بزرگ‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری در بخش معدن به شمار می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.