پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی واحدهای فراوری مواد معدنی در آذربایجان ضروری است
01 شهریور 1400 - 10:37
شناسه : 16524
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای مردم منطقه از مزایای ایجاد واحدهای فراوری مواد معدنی است که طی سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انور حبیب‌زاده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان آذربایجان‌غربی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان به ویژه در شهرستان بوکان می‌تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم آورد، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و متاثر شدن بخش کشاورزی از این امر، ضرورت دارد بخش صنعت و معدن در کنار بخش کشاورزی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. با توجه به ظرفیت‌های بخش معدنی، تسهیل در امور جذب سرمایه‌‌گذار و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ورود سرمایه‌گذاران ضروری است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خام فروشی مواد معدنی را یکی از جدی‌ترین مشکلات پیش روی معادن استان عنوان کرد و گفت: خام فروشی معادن نه تنها ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد؛ بلکه سبب شده تا مواد معدنی به صورت خام از استان خارج و منفعت چندانی به همراه نداشته باشد. علاوه بر این ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای مردم منطقه از مزایای ایجاد واحدهای فراوری مواد معدنی است که طی سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.

حبیب‌زاده در پایان با تاکید بر رفع موانع و مشکلات پیش روی بخش صنعت استان، خاطرنشان کرد: رعایت موارد قانونی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور در راستای رونق بخش صنعت موضوعی است که نباید از آن غافل شد و انتظار می‌رود سازمان صنعت، معدن و تجارت بیش از پیش به این مباحث ورود یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.