دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی واحد فراوری میکروسیلیکا
31 خرداد 1401 - 16:09
شناسه : 29327
مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس گفت: پروژه فراوری و تولید میکروسیلیکا با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدباقر میرابوالفتحی مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس، اظهار داشت: واحد فراوری میکروسیلیکا، قادر است غبار تولیده شده واحدهای فرآوری فروسیلیس را به ۹ محصول تبدیل کند. این واحد برای نخستین بار در کشور ایجاد شده و با استفاده از تکنولوژی خاص قادر به تولید محصول از غبار بوده و این محصولات برای سازه‌های سنگین بتن، سازه‌های کنار ساحل دریا و پرکننده بتن قابل استفاده است و همچنین موادی تحت عنوان آب شیشه یا سیلیکات سدیم تولید می‌کند که مورد مصرف پتروشیمی‌ها و کاشی‌سازی در کشور استفاه می‌شود.

وی افزود: برای راه‌اندازی این واحد، دو مگاوات برق نیاز است که مشکلی در تامین برق نداریم که طبق برنامه زمان‌بندی شده، تا پایان سال‌ جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

میرابوالفتحی با بیان اینکه برای ایجاد و راه‌اندازی واحد فراوری میکروسیلیکا از منابع بانکی استفاده نکردیم، گفت: در این راستا، از ارزش افزوده ایجادشده شرکت، پروژه‌های جدید را تعریف می‌کنیم که در حال حاضر، دو پروژه میکروسیلیکا و شمش منیزیم در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت فروسیلیس غرب پارس در خصوص واحد تولید شمش منیزیم، بیان کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد تومانی در دست اجرا است و برای ۱۶۰ نفر اشتغال خواهد کرد و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی ظرفیت تولید این واحد را ۶ هزار تن شمش منیزیم در سال دانست و بیان کرد: این واحد در آستانه بهره‌برداری است و مواد اولیه مورد نیاز آن فروسیلیس، فلورین و دولومیت است که از کارخانه‌های فرآوری فروسیلیس زیرمجموعه شرکت و معدن در اختیار، تامین می‌شود.

میرابوالفتحی اضافه کرد: در حال حاضر دو واحد فرآوری فروسیلیس با ظرفیت تولید ۲۴ هزار تن و اشتغال ۲۴۰ نفر در شهرک صنعتی جوکار مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است، شرکت فروسیلیس غرب پارس یکی از چند شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است که در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید و صادرات، نسبت به احداث سومین کارخانه بزرگ تولید فروسیلیسیم کشور با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال اقدام کرد. طرح توسعه این کارخانه با ظرفیت ۱۲ هزار تن، در ابتدای سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر، این مجموعه با ظرفیت سالانه ۲۴ هزار تن در شهرک صنعتی امام رضا(ع) جوکار مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.