سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی ۲ هزار کارخانه راکد کشور
24 آذر 1400 - 11:14
شناسه : 21830
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۱۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد در کشور وجود دارد، گفت: موانع پیش روی دو هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور تا پایان امسال برطرف و این واحدها به چرخه تولید باز می‌گردند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بیست و پنجمین آیین بزرگداشت روز ملی صنعت در شیراز، اظهار داشت: رفع موانع تولید و بازگشت واحدهای راکد و تعطیل شده به چرخه تولید جزو مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح کشور وجود دارد که تا پایان سال جاری دو هزار واحد آن بازگشایی و به چرخه تولید باز خواهند گشت. همچنین بنابر اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی ایران بخش صنعت تنها بخش اقتصادی کشور بوده که در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ رشد دارد. از ۲۵ رشته فعالیت تولیدی بخش صنعت کشور از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵  رشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته، گفت: صنایع شیمیایی، کاغذی، خودرو، قطعات و ماشین‌سازی تا مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣ تا ١٠ درصد رشد داشته است.

نیارکی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه امسال حدود چهار هزار واحد صنعتی جدید با ۹۰ هزار نفر اشتغال در سطح کشور راه‌اندازی شده و این تعداد واحد صنعتی توانسته‌اند با سرمایه‌گذاری ١٣٣ هزار میلیارد تومانی و رشد ١٥ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال تعداد بنگاه‌های استان فارس ١٣ درصد رشد با اشتغال سه هزار و ۷۰۰  نفر داشته، خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ ارزش افزوده بخش صنعت رتبه سوم کشور را دارا است و چهار هزار و ١١ بنگاه در فارس دارای پروانه بهره‌برداری هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.