سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی ۲۴ معدن در آذربایجان‌غربی
15 آذر 1400 - 11:35
شناسه : 21406
معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی و توسعه معادن در این استان هزینه شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۲۴ معدن صورت گرفته است که با راه‌اندازی آن برای ۶۲۲ نفر از جوانان منطقه اشتغال‌زایی می‌شود. با این حجم سرمایه‌گذاری، استخراج سالیانه معادن استان به سه میلیون و ۵۴۳ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به وجود ۵۰۳ معدن در استان، افزود: حجم سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این معادن نیز در مجموع چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده، گفت: ۷۵ درصد این تعداد در این استان وجود دارد که ۵۱ نوع را شامل می‌شود. در حال حاضر برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

عابدپور بیان کرد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت. عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش‌های فراوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال است.

گفتنی است، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فراوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.