سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی ۳۰ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی
17 اسفند 1399 - 12:54
شناسه : 8533
معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 30 طرح در بخش معدن و صنایع معدنی، راه‌اندازی و یا آماده افتتاح شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر خرمی‌شاد معاون برنامهریزی و توانمندسازی ایمیدرو، اظهار داشت: این تعداد طرح از ارزشی معادل سه میلیارد و ۶۳۸ میلیون دلار برخوردار است.
وی میزان اشتغال مستقیم این طرح‌ها را پنج هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد اشتغال غیرمستقیم حاصل از راه‌اندازی طرح‌های امسال به ۲۰ هزار و ۳۲۵ نفر رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به برخی از پروژه‌های شاخص سال ۱۳۹۹، گفت: از جمله طرح‌های تاثیرگذار که از ابتدای سال تاکنون راه‌اندازی شده‌اند می‌توان به پروژه‌‌های جدید مجتمع صنایع معدنی سنگان شامل گندله‌سازی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی توسعه فراگیر سناباد فولاد خوزستان و همچنین کنسانتره پنج میلیون تنی سنگ‌آهن فولاد سنگان خراسان (فولادمبارکه) اشاره کرد. علاوه بر این، در بخش مس، طرح‌های توسعه ذوب خاتون‌آباد شامل ۱۲۰ هزار تنی آند،‌ اسید سولفوریک ۶۰۰ هزار تنی، انبار کنسانتره ۶۰ هزار تنی و کارخانه اکسیژن به ظرفیت (روزانه) ۴۴۰ تن طی سال جاری راه‌اندازی شده‌اند.

خرمی ادامه داد: راه‌اندازی قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی (گل‌گهر سیرجان) به ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب و به طول ۳۰۳ کیلومتر، از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امسال است. علاوه بر این، افتتاح نخستین اسکله بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان که به عنوان پروژه زیرساختی ایمیدرو برای حمل و بارگیری کالاهای مورد نیاز منطقه ویژه لامِرد به ویژه آلومینیوم جنوب به شمار می‌آید نیز در شمار طرح‌های افتتاح شده سال ۱۳۹۹ محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: فاز نخست پروژه سالکو (آلومینیوم جنوب) که در زمستان سال گذشته به تولید رسید در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد؛ از این رو در شمار طرح‌های افتتاحی سال ۱۳۹۹ جای گرفت.

امکان بهره‌برداری از ۸ پروژه جدید

خرمی شاد عنوان کرد: در صورت مهیا شدن شرایط لازم، امکان بهره‌برداری از هشت پروژه جدید دیگر نیز در اسفند ماه وجود دارد. این تعداد طرح از ارزشی معادل ۵۷۰ میلیون دلار برخوردار است.
معاون ایمیدرو در پایان درباره اشتغال این طرح‌ها، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این تعداد طرح، ۴۱۱ شغل مستقیم و دو هزار و ۹۹۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.