سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید برق در آینده نزدیک
19 مهر 1400 - 16:28
شناسه : 18982
وزیر نیرو گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد 35 هزار مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاهی ایجاد کنیم که از این میزان 15 هزار مگاوات به صورت سیکل ترکیبی و بخار در بخش نیروگاه‌های حرارتی است که توسط وزارت نیرو، شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی انجام می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، اظهار داشت: برای احداث این ظرفیت نیروگاهی، پروژه‌هایی تعریف شده و اکنون به دنبال اجرا هستیم. علاوه بر این، ایجاد ۱۰هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: طی دو دهه گذشته شاهد ایجاد ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنایع و معادن انرژی‌بر بوده‌ایم و با توجه به محوری بودن بخش صنعت و معدن در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم، رشد تقاضای انرژی در این بخش‌ها را شاهد هستیم.

وزیر نیرو در پایان با بیان اینکه کشور در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر توان زیادی دارد، خاطرنشان کرد: وجود ۳۰۰ روز آفتابی در کشور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر را مقرون به صرفه کرده است.

گفتنی است، وجیه الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.