سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه اندازی رسمی خط آندایزینگ شرکت فراسازان آلومینیوم میهن
24 آذر 1399 - 8:14
شناسه : 3277
شرکت پارس آلومین اراک پس از سرمایه‌گذاری در صنعت آندایز آلومینیوم و خرید و نصب تجهیزات اروپایی در آذرماه امسال این خط را به طور کامل راه‌اندازی نمود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از باشگاه آلومینیوم، شایان ذکر است پس از تصمیم گیری و انتخاب خط آندایز مناسب و با کیفیت اروپایی، راه‌اندازی این خط مصادف شد با تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران و سختی واردات و انتقال تجهیزات را چندین برابر کرد. چنانچه برخی از تجیزات مورد استفاده در خط آندایز در لیست تجهیزات با قابلیت استفاده دومنظوره بودند و همین امر باعث چالش شده بود و انتقال و راه‌اندازی را با تاخیر مواجه کرد. همچنین برخی موانع داخلی برای واردات اقلامی که در داخل تولید می‌شوند نیز مزید بر علت بود.
از نکات دیگر راه‌اندازی این پروژه می‌توان به این نکته اشاره کرد که بدون سرمایه‌گذاری و اخذ تسهیلات از هیچ بانکی و تنها با سرمایه‌گذاری مدیران پارس آلومین اراک (بالغ به ۳۵ میلیارد تومان) این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
شایان ذکر است این خط آندایز در چهار طبقه و مطابق با آخرین چیدمان شرکت‌های اروپایی و با همکاری کشورهای اسپانیا و ایتالیا ایجاد شده است.
از جمله موارد انحصاری بودن این خط در ایران دارا بودن روش Duplex-ion exchange است که همواره تعادل یونی بین سلول‌های آندایز را فراهم می نماید.  بهره‌گیری از تصفیه و تثبیت آلومینیوم در وان اسید، ثابت نگه داشتن دمای وان‌ها، تولید پروفیل رنگی بصورت اینترفرنس و استفاده از رکتیفایرهای Aluengineering ایتالیا و همچنین ترانس رنگ مولتی کالر استاتیک DC-AC از مشخصه های اصلی این خط است.
شرکت پارس آلومین اراک همچنین مجهز به یک پرس اکستروژن ۷ اینچ و دستگاه پولیش پروفیل هم می‌باشد و تولیدکننده انواع پروفیل ساختمانی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.