سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد بیش از ۷ درصدی تولید فولاد خام
02 اردیبهشت 1400 - 10:19
شناسه : 10951
بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته تولید فولاد خام ۷.۳ درصد رشد داشت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۸ میلیون و ۳۷۴ هزار تن فولاد خام تولید شد که در مقایسه با تولید ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار تنی سال پیش از آن، افزایش ۷.۳ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، در حوزه محصولات فولادی از مابین ۲۳ میلیون و ۳۹۲ هزار تن در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸، به تولید حدود ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار تن در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹رسیده‌ایم. همچنین تولید کاتد مس نیز با افزایش ۱۴.۵ درصدی مواجه بود. بر این اساس در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، تولید کاتد مس به نزدیک ۲۹۱ هزار تن رسید که این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۸، حدود ۲۵۴ هزار تن بوده است.

در زمینه تولید شمش آلومینیوم خالص از مابین ۲۸۷ هزار تن طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۴۶ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹رسید‌ه‌ایم که رشد ۵۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تولید سیمان نیز ۱۲.۵ درصد افزایش داشت. بر این اساس، در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ به میزان ۶۱۶ میلیون و ۶۵۴ هزار تن سیمان تولید شد که این رقم در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، به ۶۹۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تن رسید.

در زمینه کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید ۲.۵ درصد افزایشی بوده است. در این راستا در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تن و در ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ حدود ۱۶ میلیون و ۶۸۹ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ به تولید رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.