سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد تولید فولاد زنگ نزن در جهان
25 آذر 1400 - 9:53
شناسه : 21876
براساس گزارش‌های منتشر شده، رشد تولید فولاد زنگ نزن در اندونزی علاوه بر اینکه جبران‌کننده افت تولید چین می‌شود، افزایش تولید جهانی این محصول را در پی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میزان تولید جهانی فولاد زنگ نزن در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده است. این در حالی است که اندونزی با رشد تولید این محصول موجب جبران افت تولید در چین شده و در نهایت مجموع تولید جهانی این محصول در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد خواهد بود.

شرکت مپسMEPS (ارائه دهنده اطلاعات بازار و پیش‌بینی‌های صنعت جهانی فولاد) در تازه‌ترین پیش‌بینی خود از رشد تولید فولاد زنگ نزن اندونزی در سال جاری میلادی خبر داد و اظهار داشت: انتظار می‌رود طی سال۲۰۲۱ میلادی میزان تولید این محصول در اندونزی به چهار میلیون و۵۰۰ هزار تن افزایش یابد. در نتیجه از هند سبقت گرفته و در رتبه دومین کشور تولیدکننده فولاد زنگ نزن جهان قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که در چین به دنبال اعمال محدودیت‌ها بر فولادسازان، طی نیمه نخست سال جاری میلادی شاهد سختگیری‌هایی بر تولید فولادسازان بودیم. همچنین سهمیه‌بندی انرژی به دلیل کمبود زغال‌سنگ در ماه اکتبر منجر به افت بیشتری در تولید شد. علاوه بر این، بحران شرکت املاک چینی اورگراند Evergrande تاثیر منفی بر مصرف فولاد در بخش ساخت و ساز این کشور گذاشته است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان تولید فولاد زنگ نزن تایوان طی سال جاری میلادی به ۹۲۵ هزار تن افزایش یابد. این در حالی است که ژاپن و کره جنوبی نیز با افزایش فعالیت‌های کارخانه‌های ذوب خود قصد دارند به ترتیب رشد سالانه ۲۰ درصدی و ۱۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ میلادی را به ثبت برسانند.

با این حال، تولید فولاد زنگ نزن هند طی نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش یافت. رشد روزافزون ابتلا به ویروس کرونا منجر به اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه از سوی دولت شد و علاوه براین، سهمیه‌بندی اکسیژن به فولادسازان نیز انجام شد، اما طی سه ماهه سوم، پس از کاهش بحران کارخانه‌های نورد تولید را برای پاسخگویی به نیاز مصرف‌کننده نهایی افزایش دادند.

بنابراین، میزان تولید فولادسازان اروپایی طی سال ۲۰۲۱ میلادی هفت میلیون و ۶۰ هزار تن برآورد شده است. همچنین میزان تولید ایالات متحده آمریکا به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد که حاکی از رشد بیش از ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود.

رشد ۲٫۵ درصدی تولید جهانی سال ۲۰۲۲

انتظار می‌رود تولید جهانی فولاد زنگ نزن طی سال ۲۰۲۲ میلادی نیز شاهد رشد ۲٫۵ درصدی بوده و به ۵۸ میلیون و ۲۰۰هزار تن افزایش یابد. همچنین تولید اندونزی به رشد خود ادامه خواهد داد و در سایر مناطق نیز رشد یکنواخت پیش‌بینی می‌شود. این امر موجب اطمینان خاطر خریداران از عدم کمبود این محصول و بالانرفتن قیمت‌ها خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.