پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
«رشد تولید» و «اجرای طرح های توسعه ای» در ایمیدرو به رغم تحریم های شدید
25 آبان 1399 - 11:09
شناسه : 1503
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان با اتخاذ رویکرد متفاوت در پدافند غیرعامل، به رغم اعمال شدیدترین تحریم های آمریکا در بخش معدن و صنایع معدنی، در کنار رشد تولید، طرح های توسعه ای را نیز به پیش برده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در همایش ملی پدافند غیرعامل با رویکرد تداوم تولید در صنایع معدنی و فلزی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو جهش واقعی تولید را با رشد تولید محصولات خود در سال جاری محقق ساخت.
وی ادامه داد: به طوری که طی ۶ ماهه امسال، در تولید کنسانتره آهن ۸ درصد، گندله ۱۸ درصد، آهن اسفنجی ۱۹ درصد و تولید فولاد ۱۲ درصد رشد داشتیم. در بخش های دیگر نظیر آلومینیوم، آلومینا، کنسانتره مس و غیره نیز در تولید رشد مطلوبی داشتیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه معتقدیم با یک کار علمی و سازمان یافته، پدافند غیر عامل در شرکت ها به صورت سیستمی نهادینه می شود، گفت: از این رو در کنار اقدامات علمی و عملیاتی، ایمیدرو از اصول و روش های ابداعی سازمان پدافند غیر عامل برای ارتقای ایمنی در برابر تهدیدات مختلف بهره می برد.

وی ادامه داد: این سازمان علاوه بر اکتشاف، استخراج و تولید، در کنار اجرای اصول پدافند غیر عامل در ستاد و شرکت های تابعه، یک رویکرد علمی و آسیب شناسی را در این زمینه اتخاذ کرده است.

انعقاد قراردهایی برای نهادینه سازی پدافند غیرعامل

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان، قرادادهایی را با دانشگاه ها تحقیقاتی در زمینه پدافند غیر عامل اجرایی کرده است، تصریح کرد: جهت گیری به سمت حوادث صفر است که با اقدامات حاصله، در عین افزایش ۳۰ درصدی ساعات کار در شرکت های تابعه ایمیدرو، حوادث تنها ۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طرح واکنش در شرایط اضطرار در معادن نیز اقدام دیگر ایمیدرو در این زمینه است.

اقدامات ایمیدرو در زمینه پدافند غیرعامل

عزت اله میرزایی، دبیر کمیته پدافند غیر عامل ایمیدرو در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیر عامل گفت: ایمیدرو در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز اهداف سازمان پدافند غیر عامل، برای تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات، آموزش و فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: این کمیته در شرکت های تابعه اقداماتی همچون برگزاری مانورهای پدافند غیر عامل با موضوع امداد و نجات، برگزاری دوره های آموزشی یک روزه، شناسایی و به روزرسانی تهدیدات در بخش معدن و صنایع معدنی و مطالعات مفهومی در شرکت های آلومینیوم جاجرم و منطقه ویژه اقتصادی تلاشگران پارسیان – لامرد را در دستور کار قرار داده است.

میرزایی گفت: بررسی مشکلات فولاد میانه و آذربایجان به لحاظ رعایت اصول کلی پدافند غیر عامل نیز یکی از مواردی است که به طور جد پیگیری شده است.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشت جهانی در سطح سازمان و شرکت، برگزاری رزمایش گسترده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و نیز تشکیل جلسه برای برگزاری رزمایش با شرکت های تابعه، بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در این زمینه بود.

حفظ تولید به رغم تحریم ها و کرونا

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در این همایش به صورت ویدیوکنفرانسی گفت: تحریم های مختلف آمریکا طی سال های اخیر، منجر به کاهش یا توقف تولید این شرکت نشد و با مدیریت ایمیدرو، ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما و نیز بانک مرکزی عرضه کرد.

وی ادامه داد: به رغم شیوع ویروس کرونا، نگذاشتیم روند تولید دچار مشکل شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و صرف هزینه های سنگین، تولید ادامه یافت و حتی در برخی حوزه ها، تولید نیز افزایش یافت. حدود ۷۰ میلیارد تومان در قالب تجهیزات و دستگاه ها به بخش بهداشت و درمان کمک کردیم.

تامین مواد اولیه با حمایت ایمیدرو

احمد مجیدی، مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در این جلسه با بیان اینکه ۸۰ درصد مواد اولیه را از خارج وارد می کنیم، گفت: با حمایت ایمیدرو، به رغم تحریم های شدید آمریکا، مواد اولیه این شرکت تامین شد و برای ۶ ماه آتی مواد اولیه ذخیره داریم.

وی ادامه داد: اگر ایمیدرو در کنار شرکت های تابعه معدن و صنایع معدنی نباشد، با تحریم های فعلی، مشکلات زیادی برایشان پیش می آید.

برنامه ا فزایش صادرات مس

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات داشتیم، گفت: براساس تدابیر ایمیدرو، این درآمد برای تامین ارز شرکت های تولیدی اختصاص یافت. امیدواریم میزان صادرات امسال نسبت به سال گذشته، افزایش یابد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال، رکورد تولید ۱۴۰ هزار تن کاتد مس ثبت شد و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال این رقم به ۲۸۰ هزار تن برسد.

سعدمحمدی گفت: شرکت مس حدود ۲٫۵ میلیارد یورو طرح توسعه ای تعریف کرده و اکنون تامین قطعات و تجهیزات را انجام می دهد.

وی ادامه داد: در رفسنجان نمایشگاه دائمی دایر کرده ایم تا سازندگان با اطلاعات از قطعات مورد نیاز، نسبت به بومی سازی آنها اقدام کنند. در مورد پدافند غیر عامل، با ایجاد نرم افزارهای خاص، تلاش کردیم مانع هر گونه اخلال در سیستم سایبری این شرکت شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: این شرکت در زمینه کرونا نیز کمک های نقدی و دستگاه های اکسیژن ساز به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرهای همجوار معادن مس اهدا کرده است.

بنا به این گزارش، در همایش مذکور، سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل حضور داشت و مدیران عامل شرکت های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، نفلیین سینیت سراب و مرکز تحقیقات معدنی آذرشهر به صورت ویدیوکنفرانسی حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.