جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد تولید چهارمین فولادساز کشور در فصل بهار
09 تیر 1400 - 8:58
شناسه : 14553
مدیرعامل فولاد هرمزگان مطرح کرد؛ مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: این شرکت به عنوان چهارمین فولادساز بزرگ کشور، در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاش خواهد کرد تا با شناسایی موانع و پشتیبانی‌های لازم برای حرکت در مسیر رشد تولید رکوردهای جدیدی در این حوزه به ثبت برساند. در سایه همکاری، همدلی، تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدون، شاهد رشد رکورد تولید تجمعی در فصل بهار این شرکت هستیم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عطالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به موفقیت این شرکت در تولید تختال و آهن‌اسفنجی طی سه ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: امسال با عنایت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، تمام تلاش، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف پایه‌گذاری شده در این شرکت عمل به فرمایش معظم له و تولید حداکثری است. لذا پس از ثبت رکورد ماهیانه تولید‌آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه، رشد تولید ۲۲ درصدی تجمعی تختال در فصل بهار و رشد تولید ۱۶ درصدی تجمعی آهن‌اسفنجی افتخار دیگری برای فولادهرمزگان بود.

وی افزود: غیورمردان فولاد هرمزگان با تلاش خود توانستند در فصل بهار ۲۲ درصد تولید این شرکت را نسبت به سال گذشته افزایش داده و تولید ۳۸۹ هزار و ۴۶۸ تن تختال را در فصل بهار ثبت نمایند که بیشترین مقدار تولید در فصل مذکور از ابتدای تاسیس کارخانه است. همچنین تلاشگران فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم موفق به تولید ۴۶۷ هزار و ۵۸۵ تن آهن‌اسفنجی شدند تا رشد ۱۶ درصدی را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به رشد فروش در بازارهای داخلی و صادراتی گفت: با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه در حوزه فروش داخلی و صادراتی مجموعا رشد ۱۴ درصدی را در تناژ تجربه کردیم.

معروفخانی با تاکید بر اینکه محصول این شرکت در خاورمیانه جزو با کیفیت‌ترین تختال‌ها است، بیان کرد: یکی از دلایل حفظ مشتری‌های شرکت کیفیت بالای تختال تولیدی است به گونه‌ای که ۹۸٫۷۴ تختال‌های تولیدی سالم و  99.7 ذوب‌های تولیدی مطابق با سفارش مشتری است.

وی ثبت این نتایج درخشان را نتیجه تلاش و همدلی همه جهادگران عرصه تولید در فولاد هرمزگان دانست و ادامه داد: دست همه کارگران و تلاشگرانی که در این شرایط خاص آب و هوایی هرمزگان بی وقفه از جان و دل مایه گذاشته تا تولید در فولاد هرمزگان رو به جلو حرکت کند و چرخی از چرخ‌های اقتصاد کشور به گردش درآید به گرمی می فشاریم و از یکایک آن‌ها سپاسگزاریم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص اهمیت تولید تختال برای کشور، اذعان داشت: تختال به عنوان محصول نهایی فولاد هرمزگان و ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های فولادی شناخته می‌شود که در نهایت به مصرف صنایع بزرگی همچون خودروسازی، لوازم خانگی،  کشتی‌سازی، نفت و گاز و… می‌رسد. در نتیجه حمایت از تولید در شرکت‌های مادر، مستقیما به جهش تولید و اشتغال پایدار در صنایع پایین‌دستی و خودکفایی کشور در این زمینه همراه با اقتصادی پایدار و پویا می‌انجامد. لذا این رکورد در حالی به ثبت رسید که فولاد هرمزگان با مشکل تامین برق در بهار و تابستان روبه‌رو است.

معروفخانی در پایان با تاکید براینکه فولاد هرمزگان یک شرکت صنعتی مادر و راهبردی در کشور است، خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان در پی ساخت نیروگاه مستقل برای تولید برق خود است. اما تا زمان ساخت و بهره‌برداری ازاین پروژه نیازمند پشتیبانی جدی وزارت نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت تامین انرژی و رفع مانع اصلی تولید است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.