سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رشد تولید کاتد مس در کشور
27 تیر 1400 - 9:40
شناسه : 15206
براساس آمارهای منتشر شده از عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی، تولید کاتد مس طی سه ماهه نخست سال جاری به ۷۵ هزار و ۵۷۹ تن رسید که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه آمارهای مذکور، ۲۵ هزار و ۵۹۰ تن از مجموع کاتد مس تولیدی مربوط به عملکرد خردادماه شرکت‌هاست که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت یک درصدی را ثبت کرد. این در حالی است که طی دو ماه ابتدایی امسال، ۴۹ هزار و ۹۸۹ تن کاتد مس در کشور تولید شده است.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می‌شود. علاوه بر این در صنایع سیم، کابل، ترانسفورماتور، در حمل و نقل، وسایل برقی و ماشین‌آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می‌رسد.

رشد ۴ درصدی تولید آند مس 

آمارهای مورد بررسی در بهار امسال حاکی از تولید ۹۴ هزار و ۹۹۵ تن مس آند مس است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

مس آند تولیدی در خردادماه به رقم ۳۲ هزار و ۶۷۰ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۹ درصدی را تجربه کرد.

تولید ۳۲۰ هزار تن کنسانتره مس 

عملکرد واحدها در سه ماهه نخست امسال همچنین حاکی از تولید ۳۲۰ هزار و ۴۴۹ تن کنسانتره مس است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۳ درصدی داشته است. همچنین خردادماه امسال میزان کنسانتره مس تولیدی رقم ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ تن را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی همراه بود.

در این مدت دو هزار و ۷۷ تن مولیبدن نیز تولید شد که در هم‌سنجی با سال گذشته بدون تغییر بوده و تنها ۶۸۴ تن از مولیبدن تولیدی مربوط به آمار خرداد ماه است.

شایان ذکر است که ایران اکنون رتبه هفتم از نظر ذخایر مس را در سطح جهان داراست و در تلاش است تا در سال ۱۴۰۰ این رتبه را یک پله بالاتر ارتقا دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.