سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید ۸ قلم کالای معدنی و صنایع معدنی رشد یافت
15 فروردین 1400 - 14:15
شناسه : 9731
طی ۱۱ ماهه سال 99؛ آمار تولید محصولات منتخب بخش معدن و صنایع معدنی طی ۱۱ ماهه سال 1399، نشان‌‌دهنده رشد ۰.۵ تا ۵۴ درصدی این بخش نسبت به مدت مشابه سال 1398 است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داده‌های آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که تولید محصولات فولادی، فولاد خام، کاتد مس، شمش آلومینیوم، کنسانتره زغال‌سنگ و سیمان در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، افزایش داشته است.

بیشترین میزان افزایش عملکرد در دوره مورد بررسی مربوط به شمش آلومینیوم (خالص) با رقم ۵۱.۲ درصد و کم‌ترین بازدهی نیز در بخش کنسانتره زغال‌سنگ با ۰.۵ درصد ثبت شده است.

رشد ۷.۶ درصدی تولید فولاد خام

تولید فولاد خام در دوره این گزارش، رقم ۲۶ میلیون و ۸۸ هزار تن بوده است که نسبت به ۲۴ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۰۰ تن عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸، رشد ۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیش از ۲۲ میلیون تن تولید محصولات فولادی

میزان تولید محصولات فولادی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹، رقم ۲۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۰۰ تن بوده است که در مقایسه با ۲۱ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۰۰ تن عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸، رشد بازدهی ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۵۴ درصدی شمش آلومینیوم

بررسی آمار عملکرد در ارتباط با کالاهای منتخب معدنی گویای آن است که تولید شمش آلومینیوم در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹، با رشد ۵۴ درصدی روبه‌رو بوده است که بالاترین بازدهی در این دوره از خود نشان می‌دهد.

رشد ۱۲.۷ درصدی تولید سیمان

تولید سیمان در دوره این گزارش به رقم ۶۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۸ با ۵۵ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۰۰ تن، افزایش ۱۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۶.۷ درصدی تولید کاتد مس

در حوزه کاتد مس نیز رشد تولید ۱۶.۷ درصدی بوده است.

لازم به توضیح است که علت اختلاف در مقادیر تولید برخی از محصولات منتخب در این گزارش و گزارش‌های منتشر شده قبلی، افزایش جامعه آماری واحدهای منتخب است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.