سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد حجم معاملات در بورس کالا
04 مرداد 1400 - 17:23
شناسه : 15542
براساس گزارش‌های منتشر شده از بورس کالا طی تیر ماه سال جاری، چهار میلیون و 21 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 374 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به خرداد ماه رشد 11 درصدی حجم معاملات را تجربه کرد.
ارسال توسط : منبع : بورس کالا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران طی ماه گذشته میزبان معامله دو میلیون و ۵۵۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۹ هزار میلیارد ریال بود. در این تالار ۸۲۱ هزار  و ۱۷۶ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۲۵۲ هزار تن سیمان، ۱۵ هزار و ۷۸۵ تن انواع مس، ۴۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۱ هزار و ۴۹۵ تن آلومینیوم، ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ تن سنگ‌آهن، ۱۰۷ هزار و ۷۸۵ تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۱۶ هزار تن چدن، ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن آهن‌اسفنجی و ۳۴ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی تیر ماه افزون بر یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۲ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

در این راستا بالغ بر ۳۴۹ هزار و ۸۳۱ تن انواع قیر، ۳۲۰ هزار و ۳۲۱ تن انواع مواد پلیمری، ۱۲۵ هزار و ۷۷۳ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۹۰۸ تن روغن، ۱۰۰ تن سلاپس واکس و ۴۹۲ هزار و ۳۵۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

شایان ذکر است که از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۲۷ هزار و ۲۵ تن گوگرد، ۴۵۰ تن آرگون، یک هزار و ۳۰ تن عایق رطوبتی و ۱۱۳ هزار تن لوب کات اشاره کرد. علاوه بر این بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۶ هزار و ۶۰۵ تن انواع کالا را تجربه کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.