جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد داخلی‌سازی لوازم خانگی
05 تیر 1401 - 15:32
شناسه : 29493
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۰ درصدی داخلی‌سازی لوازم خانگی در بهار سال ۱۴۰۱ خبر داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست خبری دهه تولید و تجارت، با بیان اینکه داخلی‌سازی لوازم خانگی در بهار ۱۴۰۱، رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرده است، اظهار داشت: در بهار امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی ارزبری، افزایش ۱۰ درصدی عمق داخل و افزایش ۱۰ درصدی صادرات بودیم و برنامه‌ریزی‌ها در این جهت صورت گرفت که امسال ۱۸ میلیون دستگاه لوازم‌ خانگی تولید شود.

وی با اشاره به کلید خوردن مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی در قطعات یدکی و لوازم خانگی از ابتدای سال، افزود: ۱۰ میلیارد دلار حجم بازار داخلی قطعات یدکی خودرو است که ۹۰ هزار شناسه صادر شده و برای ۳۹ میلیون قطعه کد رهگیری در قطعات یدکی به جمع‌بندی رسیدیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: اخذ کد شناسه و رهگیری برای کلیه کالا‌های لوازم خانگی صورت گرفت، در سطح عرضه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت؛ به عنوان نمونه با یکی از انبار‌های بزرگ در تهران برخورد شد. در این انبار که یکی از انبار‌های بزرگ در تهران است، دستگاه‌های لوازم خانگی دست دوم را تجهیز و نوسازی می‌کردند که تبدیل به شبکه هم شده بودند و در نهایت با این شبکه برخورد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.