جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد طلا به واسطه تحریم روسیه
06 تیر 1401 - 15:39
شناسه : 29569
قیمت طلا امروز دوشنبه 6 تیر ماه 1401، افزایش یافت، زیرا برنامه‌های برخی کشورهای غربی برای ممنوعیت واردات این فلز از روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، حاکی از کاهش بسیار عرضه شمش بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۳۸ دقیقه صبح به وقت شرقی، با ۸.۱ درصد افزایش به یک هزار و ۸۳۴ دلار و ۵۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به یک هزار و ۸۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

چهار کشور ثروتمند گروه هفت، روز شنبه واردات طلای روسیه را ممنوع کردند تا تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کنند و ابزارهای مالی آن برای تهاجم به اوکراین را قطع کنند، اما مشخص نیست که آیا این گروه بر سر طرح، اجماع دارند یا خیر؛ چارلز میشل رییس شورای اروپا، اظهار داشت: این موضوع باید با دقت مورد بررسی و بیشتر مورد بحث قرار گیرد. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی ایالات‌ متحده را روز جمعه کاهش داد، زیرا فدرال رزرو نرخ بهره تهاجمی را افزایش می‌دهد، اما پیش‌بینی می‌کرد که ایالات‌ متحده به سختی از رکود اجتناب کند. قیمت طلا هفته گذشته به دلیل افزایش احتمالی افزایش نرخ بهره کاهش یافت. علی‌رغم مشاهده برخی افزایش‌ها در روز جمعه به دلیل عقب‌نشینی دلار و ترس از رکود اقتصادی که جذابیت پناهگاه امن آن را تقویت کرد.

اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه از ۱۰۶۳.۰۷ تن در روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۱.۰۴ تن رسید.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۱۵ سنت، پلاتین ۰.۲ درصد به ۹۰۸ دلار و ۹۹ سنت و پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش به یک هزار و ۸۸۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.