سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
رشد قیمت ماشین‌آلات مانعی بزرگ برای معادن خراسان شمالی
22 تیر 1400 - 12:37
شناسه : 15064
مدیر اداره معدن اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: متاسفانه افزایش قیمت ماشین‌آلات و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی از جمله مشکلاتی هستند که معادن خراسان شمالی را با مشکل مواجه کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد ابراهیمی مدیر اداره معدن اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه کاهش پروژه‌های عمرانی در کشور، زنجیره عرضه و تقاضای مواد معدنی نیز روندی نزولی پیدا کرده و چالش‌های را برای معادن به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۹ معدن در این استان وجود دارد که پروانه بهره‌برداری برای آن صادر شده است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری کل این معادن دو هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال بوده است. در این راستا مجموع اشتغالی که این معادن ایجاد می‌کنند، دو هزار و ۳۷۵ نفر و میزان ذخیره معدنی موجود در آن‌ها یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۲۴ تن برآورد شد.

مدیر اداره معدن اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۴۰ معدن فعال بوده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری این معادن دو هزار و ۳۴۹ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال بوده است. لذا مقدار ذخیره ماده معدنی فعال در آن ۳۹۶ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۴۴ تن محاسبه شد. البته برداشت سالیانه این معادن ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۵۰ تن است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۵۲ معدن سلب صلاحیت شده است، بیان کرد: این معادن نیز جزو معدن‌های فعال و غیرفعال هستند. در همین راستا ۶۲ معدن غیرفعال در این استان وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه به غیر از معادن سنگ‌های تزئینی بیشتر مواد معدنی استخراج شده در داخل استان مورد مصرف قرار می‌گیرد، یادآور شد: معدن بوکسیت یکی از مهمترین معادن در این استان است که ماده معدنی آن مورد استفاده شرکت آلومینیای جاجرم است.

مدیر اداره معدن اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: در این استان ۷۲ تا ۸۰ معدن سنگ‌لاشه وجود دارد که این مواد به طور کلی فراوری نمی‌شوند و باید به صورت خام در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.