سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد قیمت محصولات ۲ غول خودروسازی کشور
17 آذر 1400 - 12:33
شناسه : 21526
مطابق آمارهای منتشر شده در سامانه کدال بورس، مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات ایران‌خودرو و مجوز افزایش میانگین ۱۸ درصد قیمت محصولات شرکت سایپا داده شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گروه ایران‌خودرو شامل خودروهای گروه پژو، سمند، رانا و دنا خواهد بود و همچنین خودروهای تیبا صندوق‌دار، تیبا ۲ (هاچ‌بک)، ساینا با دنده دستی، ساینا S، کوئیک با دنده دستی، کوئیک S، کوئیک دنده اتوماتیک پلاس و شاهین مشمول افزایش قیمت شده‌اند.

بابک رحمانی در این زمینه، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات، در پی اصلاح قیمت‌ها آغاز شد. تصمیمات متخذه درخصوص اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های فروش فوری هفتگی و افزایش تولید و عرضه محصولات خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان‌ اینکه اصلاح قیمت‌ها سبب افزایش تولید و عرضه به بازار شده و علاوه بر حذف واسطه‌گری و سودجویی در بازار، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازی را به دنبال خواهد داشت، افزود: افزایش قیمت برمبنای تورم بخشی حدود ۱۸ درصد است.

رشد ۱۸ درصدی سبد محصولات سایپا

حسین کاظمی معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با اعلام اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو، از تداوم روند طرح‌های هفتگی و مستمر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه‌گری خبر داد.

وی ادامه داد: به‌ دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه نظیر فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و نیز قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در ماه‌های اخیر که منجر به افزایش چشمگیر قیمتِ تمام شده محصولات و تحمیل زیان به سهامداران خودروسازان شده است، بهای کارخانه سبد محصولات سایپا از امروز به‌ طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در پایان خاطرنشان کرد: این اصلاح و افزایش، به معنای آزادسازی قیمت نبوده و فقط با اتکا به فرمول تعیین شده توسط مراجع قبلی قیمت‌گذاری خودرو، براساس محاسبه تورم انجام می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.