سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد قیمت پالادیم
21 فروردین 1401 - 16:19
شناسه : 26440
بهای فلز پالادیم به دلیل بروز نگرانی‌های مجدد در مورد عرضه پس از اینکه تجارت این فلز از پالایشگاه‌های روسیه در لندن به علت تنش میان مسکو و اوکراین به حالت تعلیق درآمد، ۱۱ درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فلز گران‌بهای پالادیم که توسط خودروسازان در مبدل‌های کاتالیزوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، پس از اعلام بازار پلاتین و پالادیم لندن، ۷.۸ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از تاریخ ۲۵ ماه مارس رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر موسسه استاندارد چارتر، اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از عرضه اولیه پالادیم از روسیه سرچشمه می‌گیرد و حدود ۱.۸ میلیون اونس تولید اولیه ممکن است برای باقی‌مانده سال در خطر باشد و تعلیق می‌تواند کمبود عرضه را تشدید کند.

بهای پالادیم به دو هزار و ۴۰۸ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت که در مسیر رسیدن به اولین افزایش هفتگی خود در پنج ماه گذشته بود. این فلز در هفتم ماه مارس ۲۰۲۲، به دلیل بروز نگرانی‌ها در مورد عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ یعنی روسیه، به بالاترین حد خود یعنی سه هزار و ۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت افزایش یافت.

همچنین که ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، در پایان خاطرنشان کرد: عدم اطمینان در مورد اینکه فدرال رزرو پس از افزایش نرخ بهره چه خواهد کرد، جریانات را به سمت طلا هدایت می‌کند. در حالی که طلا در درگیری‌های جهانی و افزایش تورم به عنوان دارایی، پناهگاه در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده آمریکا هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.