پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد ماهانه قیمت طلا نسبت به تابستان گذشته
10 خرداد 1400 - 17:17
شناسه : 13185
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 10 خرداد ماه افزایش یافت و تحت تاثیر دلار ضعیف‌تر و با بازده پایین‌تر از اوراق قرضه در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد قیمت ماهانه نسبت به ماه ژوییه سال ۲۰۲۰ قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۹۰۶ دلار و ۹۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۱۳ دلار و ۱۰ سنت رسیده است. البته قیمت طلا از ابتدای ماه مه تاکنون حدود ۸ درصد افزایش پیدا کرد.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، اظهار داشت: طلا از نگرانی‌های تورمی و افت بازده اوراق قرضه قدرت گرفته است. در این راستا دلار ضعیف مانده و این موضوع تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی کرد. خریداران طلا اکنون به مرز دو هزار دلار چشم دوخته‌اند و برخی بر این باورند که قیمت آن افزایش می‌یابد.

در این راستا، شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه به ۱.۵۹۳ درصد رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر کرد.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد قیمت‌های مصرفی آمریکا در ماه آوریل افزایش پیدا کرده است و شاخص تورم از هدف ۲ درصد بانک مرکزی آمریکا عبور و بزرگ‌ترین رشد سالانه را از سال ۱۹۹۲ داشته است. طلا که همواره به عنوان پناهگاه امن دارایی شناخته می‌شود، از آمارهای اخیری که افزایش قیمت‌ها در آمریکا و انگلیس را نشان می‌دهند، سود برده است.

آوتار ساندو مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز طی یادداشتی نوشت: در بخش فنی قیمت بالای یک هزار و ۹۱۵ دلار و ۶۰ سنت نشان دهنده ازسرگرفته شدن روند صعودی به سمت یک هزار و ۹۵۰ دلار است و حمایت قوی در سطوح یک هزار و ۸۷۵ دلار و یک هزار و ۸۵۰ دلار وجود دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، دو هزار و ۸۳۷ دلار و ۴۸ سنت معامله شد اما در مسیر ثبت نخستین کاهش ماهانه در چهار ماه گذشته قرار گرفت. همچنین هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۸۴ دلار و ۶۹ سنت و هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و سه سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.