سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد مجوزهای صادره و افزایش دوباره تعداد شاغلان معدنی طی ۸ ماهه امسال
24 آذر 1399 - 8:54
شناسه : 3295
طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد تمامی مجوزهای صادره معدنی و سرمایه گذاری برای صدور برای گواهی کشف افزایش یافته است. ضمن اینکه میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه های معدنی نیز در این مدت که پیش از این کاهشی شده بود، مجدد در مدت مذکور سال جاری بهبود یافته و رشد ۲.۴ درصدی را نسبت به هشت ماه نخست سال ۱۳۹۸ نشان می دهد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۶۴۷ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که در مقایسه با ۵۷۵ فقره صادر شده در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است که بیشترین رشد در صدور مجوزهای معدنی را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این آمار، در صدور پروانه بهره برداری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵.۹ درصدی دیده می شود. در هشت ماهه امسال ۴۱۰ فقره پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صدور این مجوز معدنی که ۳۸۷ فقره بوده، رشد داشته است.
در مدت هشت ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، معادل ۳۲۲ فقره گواهی کشف صادر شد که در مدت مشابه امسال (۱۳۹۹) این تعداد به ۳۳۹ فقره افزایش یافته و رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرده است.
همچنین در این هشت ماه، سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد ۹ درصدی داشته است. در این مدت ۸۸۴ میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است؛ در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۷۴ میلیارد ریال صرف شده بود.
علاوه بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه های بهره برداری هم که طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش میزان اشتغال در این حوزه را نشان می داد، در مجموع هشت ماهه امسال مجدد تعداد شاغلان را افزایشی پیش برده است. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۳۳۶۵ نفر مشغول شده اند؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، میزان اشتغال در این حوزه ۳۲۸۷ نفر بوده است. بنابراین میزان اشتغال در این حوزه رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.