جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد مصرف فولاد در فروردین ماه ۱۴۰۱
10 خرداد 1401 - 18:19
شناسه : 28577
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بخش قابل توجهی از میزان تولید انواع فولاد از ابتدای زنجیره تا مقاطع و محصولات فولادی، صرف مصارف داخلی شد که میزان آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز به جز شمش فولاد، افزایشی رقم خورده است.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی نخستین ماه از سال جدید نزدیک به ۹ هزار و ۸۰۰ تن انواع اقلام فولادی از شمش فولاد تا انواع مقاطع تخت و طویل، محصولات و آهن‌اسفنجی در کشور تولید شده که عمده آن نیز صرف مصارف داخلی شده است. البته راجع به آهن‌اسفنجی تمام سه میلیون و ۲۴۲ هزار تن تولید طی نخستین ماه از سال ۱۴۰۱ صرف داخل شده است.

طی فروردین ماه امسال ۹۶۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و سایر مقاطع تولید شده که ۸۰۹ هزار تن آن در داخل مصرف شد و مصرف ظاهری فولاد در مدت مذکور امسال ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰۷ هزار تن بود، بیشتر شده است.

همچنین از مجموع ۸۶۸ هزار تن کل مقاطع تخت فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش‌دار، در فروردین ماه امسال ۸۶۰ هزار تن با رشد ۶ درصدی در کشور مصرف شده است. طی فروردین ماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۱۳ هزار تن از انواع مقاطع تخت فولادی کشور مصرف داخلی داشته است.

در فروردین ماه ۱۴۰۱، تولید محصولات فولادی نیز معادل یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن ثبت شده که یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن آن، به مصرف داخلی اختصاص یافته و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۵۳۶ هزار تن بوده، ٩ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

کمترین میزان رشد مصرف ظاهری فولادی‌ها در این مقایسه آماری متعلق به تولید آهن‌اسفنجی است که با افزایش ۵ درصدی، در نخستین ماه از سال جاری به سه میلیون و ۲۴۲ هزار تن معادل همه آهن‌اسفنجی تولیدی این ماه، رسید؛ میزان مصرف ظاهری این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، سه میلیون و ۸۷ هزار تن بوده است.

گفتنی است، در مقابل تنها مصرف ظاهری شمش فولاد (فولاد میانی) در این مقایسه آماری کاهشی رقم خورده است و از دو میلیون و ۸۹۱ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده در فروردین ماه امسال با کاهش هشت درصدی نسبت به مصرف ظاهری آن در فروردین ماه ۱۴۰۰، نزدیک به دو میلیون و ۲۵۵ هزار تن صرف داخل شد. در مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف شمش فولاد دو میلیون و ۴۳۹ هزار تن ثبت شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.