پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
رشد نسبی بهای اونس طلا
12 شهریور 1401 - 13:14
شناسه : 31474
قیمت هر اونس طلا امروز شنبه 12 شهریور ماه با 0.86 درصد افزایش، به یک هزار و 712 دلار و 19 سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۷۱۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و  ۷۱۳ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

وال استریت در کوتاه‌مدت اندکی صعودی باقی می‌ماند زیرا دلار آمریکا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. با این حال، احساسات نزولی در میان سرمایه‌گذاران خرد به بالاترین حد در چند سال اخیر رسیده است. این احساس نزولی در حالی رخ می‌دهد که دلار آمریکا به نظر می‌رسد هفته را با بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر بالای ۱۰۹ واحد به پایان برساند.

دارین نیوسام، رئیس شرکت تحلیلی دارین نیوسوم اعلام کرد که همچنان خوش‌بین است که بازار طلا می‌تواند مقداری معامله آشکار داشته باشد و در هفته آینده حمایت خود را در حدود یک هزار و ۷۰۰ دلار کاهش دهد. با این حال، چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت تاریک به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: دلار آمریکا بسیار بالا است و مقداری سود می‌تواند در کوتاه‌مدت طلا را حمایت کند اما نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که سرمایه‌گذاران همچنان می‌خواهند دلارهای آمریکا را در اختیار داشته باشند زیرا آن‌ها را امن‌ترین جریان و دارایی موجود می‌دانند.

نیوسام افزود که علی‌رغم افزایش نوسانات روزانه در بازار طلا، روندهای گسترده‌تری همچنان پابرجا است. در نهایت، طلا گرفتار شده است و تا زمانی که شاهد بی‌ثبات‌ کردن چیزی در این افزایش دلار آمریکا نباشیم، سرمایه‌گذاران طلا در حاشیه خواهند ماند.

این هفته، در مجموع ۱۷ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. هفت تحلیلگر گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. ۶ تحلیلگر مطرح کردند که نزولی هستند. چهار تحلیلگر بیان کردند که در مورد فلز گران‌بها بی‌طرف هستند.

در بخش خرده‌فروشی، ۸۹۸ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۳۳۷ رای‌دهنده خواستار افزایش قیمت طلا شدند و ۴۱۲ نفر دیگر پیش‌بینی سقوط طلا را کردند.

در حالی که قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود رسیده است، این فلز گران‌بها همچنان به دنبال پایان هفته سوم خود در محدوده منفی است. اگرچه تحلیلگران بازار در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند اما تحلیلگران به دنبال افزایش قیمت نیستند.

مارک چندلر، مدیر ارشد بخش استراتژی بازار بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که یک هزار و ۷۴۰ دلار اولین نقطه مقاومتی است که دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: طلا بیشتر شبیه یک دارایی ریسک است تا یک پناهگاه امن  و ضد تورم. با این حال، برخی از تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه‌مدت اندکی خوش‌بین هستند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در «SIA Wealth Management» اظهار کرد: تصمیمات سیاست پولی بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا می‌تواند روی دلار آمریکا در هفته آینده تمرکز کند. بازارها شاهد افزایش نرخ بهره توسط بانک کانادا ۵۰ یا ۷۵ واحد پایه هستند. در اروپا، درخواست بانک مرکزی اروپا برای افزایش ۷۵ واحد پایه نرخ بهره به طور پیوسته اعلام شده است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی تاکید کرد: در طولانی‌مدت زمانی که سرمایه‌گذاران متوجه شوند که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نمی‌توانند تورم را پایین بیاورند، طلا درخشش خود را دوباره به دست خواهد آورد.

وی اضافه کرد: بازار متوجه خواهد شد که فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نمی‌توانند تورم را بدون ایجاد یک رکود جدی به سطح هدف خود کاهش دهند و این به نفع طلا خواهد بود.

در سمت نزولی، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا در اطراف یک سطح بسیار نامطمئن در نوسان است. اگر قیمت طلا به زیر یک هزار و ۶۸۵ دلار سقوط کند، می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند صعودی چند ساله آن باشد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.