جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رشد پلکانی قیمت طلا
29 فروردین 1401 - 12:43
شناسه : 26761
قیمت طلا امروز، دوشنبه 29 فرودین ماه 1401، افزایش یافت و به بهترین سطح خود از اواسط ماه مارس رسید؛ زیرا بحران روسیه و اوکراین سرمایه‌گذاران را به سمت ایمن‌ بودن این فلز گران‌بها سوق داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا امروز  با ۰.۵ درصد افزایش به یک هزار و ۹۸۴ دلار و ۲۰ سنت و بالاترین قیمت از ۱۴ ماه مارس رسید و در معاملات آتی آمریکا نیز با ۸ درصد افزایش با قیمت یک هزار و ۹۹۰ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. بهای هر اونس طلا با ۱۲.۱ درصد افزایش به یک هزار و ۹۸۶ دلار و ۳۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۶۱ درصد کاهش به یک هزار و ۹۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

این افزایش قیمت به دنبال دومین افزایش هفتگی متوالی برای طلا است. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود از ماه دسامبر ۲۰۱۸ رسید و شمش به عنوان یک ذخیره امن، در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود چین در ماه مارس، وخیم‌تر شدن شدید فعالیت‌های اقتصادی را گزارش کند، زیرا شیوع کرونا و محدودیت‌ها، تاثیرات مهمی در فعالیت مصرف‌کنندگان و کارخانه‌ها وارد کرده است. اگرچه این امکان وجود دارد رشد سه ماهه به دلیل شروع قوی در اوایل سال افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس و پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۹۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای پالادیم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۳۹۳ دلار و ۶۷ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.