سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر صدور بیمه‌نامه معدنی
18 آبان 1400 - 14:07
شناسه : 20284
صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، تحت راهبری ایمیدرو طی هفت ماه امسال بیش از دو برابر رقم کل سال گذشته بیمه‌نامه صادر کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه جاری، ارزش بیمه‌نامه‌های صادره به ۹۵۵ میلیارد تومان رسید در حالی که در کل ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۷۵ میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر شده بود. همچنین با توجه به بیمه‌نامه‌های آماده صدور، پیش‌بینی می‌شود رقم کل در پایان امسال به مرز دو هزار میلیارد تومان برسد. ارزش این بیمه‌نامه‌ها که مصوبات بانک (عامل) و هییت‌مدیره صندوق را دارد به یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. در این میان بیشترین ارزش بیمه‌نامه مربوط به واحدهای فلوتاسیون, استخراج آهن و مس و پس از آن پیمانکاران استخراج است. از سوی دیگر روند سال‌های گذشته به این سو به گونه‌ای بوده که این صندوق شاهد کاهش مانده مطالبات شده و در سال جاری مطالبات جدیدی اضافه نشده است.

وصول مطالبات به اندازه کل سال ۹۹

در این راستا طی مدت هفت ماه امسال صندوق، ۱۱ میلیارد تومان وصول مطالبات داشته که این رقم برابر با کل عملکرد وصول مطالبات سال ۱۳۹۹ بوده است.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از دی‌ماه ۱۳۹۶ که روند افزایش سرمایه را طبق برنامه‌ای مدون آغاز کرد، سرمایه این نهاد از ۱۱۰ میلیارد به ۱۴۲ میلیارد و سپس به ۵۰۰ میلیارد رسید. در نهایت این نهاد در حال تسهیل شرایط و عملی کردن افزایش سرمایه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری است.

گفتنی است، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو است و به منظور پوشش بیمه‌ای و تقویت جایگاه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.