سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رشد چشمگیر صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی
10 خرداد 1400 - 10:10
شناسه : 13123
بررسی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در فروردین‌ماه سال جاری دو هزار و ۹۴ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه 1399 رشد ۱۶۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برای صدور این مجوزهای صنعتی مبلغ ۲۷۸ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد که حاکی از رشد ۳۲۹.۵ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته است. لذا این میزان سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس صنعتی منجر به ایجاد اشتغال ۴۳ هزار و ۴۶ نفری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۸.۵ درصدی داشته است.

رشد بالای حجم سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صادره در فروردین‌ ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به علت رشد ۱۵۶ درصدی در تعداد صدور این جوازها و صدور جوازهای تاسیس «آذرنان نظری» در استان آذربایجان‌شرقی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۳.۴ هزار میلیارد ریالی و «توسعه صنعت و معدن تدبیر» در استان قم با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۱.۲ میلیارد ریالی است.

برپایه این گزارش در فروردین ‌ماه سال جاری تعداد ۳۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای نیز صادر شد که برای این پروانه‌ها حدود ۴۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شد که می‌تواند برای ۶ هزار و ۷۹ نفر اشتغال فراهم ‌کند.

صدور مجوزهای معدنی

برپایه آمارهای مذکور، در فروردین ‌ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۲۳ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است. این آمارها در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب رشد ۱۱۲.۱ درصدی، افزایش ۶۱.۵ درصدی و افت ۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

هزینه عملیات اکتشاف برای گواهی کشف‌های یاد شده ۵۳ میلیارد ریال بود که حاکی از رشد ۱۰۸.۶ درصدی است. همچنین پروانه بهره‌برداری معادن ذکر شده برای ۳۰۶ نفر اشتغال‌زایی در این ماه به دنبال دارد که از این نظر نیز رشد ۳۱.۹ درصدی داشته است.

لازم به توضیح است که سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌ هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۱۳۹۸ را به ثبت برسانند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.